مدیر طرح های شرکت ملی صنایع پتروشیمی:

تایید صلاحیت سهامداران پتروشیمی ایلام به عهده سازمان خصوصی سازی است

تایید صلاحیت سهامداران پتروشیمی ایلام به عهده سازمان خصوصی سازی است
(چهارشنبه ۲۳ شهریور ۱۳۹۰) ۱۳:۲۵

رییس هیات مدیره پتروشیمی ایلام گفت: سازمان خصوصی سازی باید نسبت به تایید صلاحیت سهامداران خصوصی مجتمع پتروشیمی ایلام پاسخگو باشد.

به گزارش نیپنا، مهندس احمدرضا حیدرنیا تاخیر روزانه در راه اندازی پتروشیمی ایلام را به ضرر منافع ملی دانست و تاکید کرد: سازمان خصوصی سازی باید نسبت به تایید صلاحیت شرکت ها قبل از واگذاری، و همچنین دریافت تضامین لازم اقدام کند تا در صورت عدم اجرای تعهدات از سوی سهامدار، قابل پیگیری باشد.
وی با اشاره به اینکه برخی از سهامداران پتروشیمی ایلام که تعهدات مالی خود را در قبال این طرح نادیده گرفته اند، در حال سرمایه گذاری در طرح های دیگر پتروشیمی هستند، خاطر نشان کرد: سرمایه گذاران موظف به آورده مالی قدرالسهم خود می باشند.

برخی سهامداران پتروشیمی ایلام در حال واگذاری سهام خود هستند
مدیر طرحهای شرکت ملی صنایع پتروشیمی افزود: برخی سهامداران پتروشیمی ایلام در پی واگذاری سهام خود هستند و این در حالی است که باید تا زمان واگذاری به سهامدار جدید، تعهدات خود را برای تامین منابع مالی بعمل آورند.
وی با بیان اینکه با پیگیری های شرکت ملی صنایع پتروشیمی بیش از 170 تریلر از کالاها و تجهیزات این مجتمع در دست ساخت پتروشیمی از مبادی گمرکی ترخیص و به انبار پتروشیمی ایلام منتقل شده است، افزود: با همکاری سازمان های متعدد از جمله استانداری ایلام و گمرک شهید رجایی، امام خمینی و منطقه ماهشهر، این پروژه به شرایط مطلوبی رسیده است.
حیدر نیا تاکید کرد: واحد پلی اتیلن سنگین پتروشیمی ایلام در شرایط بهره برداری قرار گرفته است و خوراک این واحد با اتصال به خط لوله اتیلن غرب تامین می شود.
مدیر طرحهای شرکت ملی صنایع پتروشیمی اظهار داشت: با توجه به محروم بودن استان ایلام و ارج نهادن به مردم شهید پرور این استان، دولت تاکنون به تمامی تعهدات خود برای ساخت این مجتمع پتروشیمی و اشتغال جوانان ایلام عمل کرده است.

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

لوگو-پیام پترو

سایت اطلاع رسانی روابط عمومی

شرکت ملی صنایع پتروشیمی