وزیر نفت خبر داد:

جذب 50 میلیارد دلار سرمایه گذاری برای بهره برداری کامل از پارس جنوبی

جذب 50 میلیارد دلار سرمایه گذاری برای بهره برداری کامل از پارس جنوبی
(سه شنبه ۵ مهر ۱۳۹۰) ۱۲:۵۹

مهندس رستم قاسمی گفت: هم اکنون برای توسعه پارس جنوبی در حال جذب 50 میلیارد دلار سرمایه گذاری هستیم که با نتیجه رسیدن این سرمایه گذاری کار توسعه اکثر فازهای باقی مانده این میدان مشترک پارس جنوبی به اتمام می رسد.

وزیر نفت صبح امروز (سه شنبه، پنجم مهر ماه) همزمان با هفته دفاع مقدس و در حاشیه مراسم تقدیر از ایثارگران صنعت نفت در جمع خبرنگاران درباره آخرین وضعیت توسعه فازهای باقی مانده پارس جنوبی تاکید کرد: به لطف خداوند اکنون در پارس جنوبی پروژه ها فعالند و بخشی از منابع مالی مورد نیاز آنها حل شده و انشاالله در زمان بندی تعیین شده این پروژه ها به نتیجه خواهند رسید.

مهندس رستم قاسمی ادامه داد: به زودی برنامه های خود را برای سرمایه گذاری در سایر میدان های نفتی و گازی اعلام خواهیم کرد.

وزیر نفت همچنین تاکید کرد تا پایان سال 90 فازهای 15 و 16 پارس جنوبی راه اندازی خواهد شد.

مهندس قاسمی با اشاره به فداکاری های پرسنل صنعت نفت در سالهای دفاع مقدس، دلیل قطع نشدن صادرات نفت و استمرار تولید آن  زیر بمباران هوایی دشمن را تنها به دلیل پایداری و تلاش ایثارگران صنعت نفت دانست و ادامه داد: امسال نیز در سال جهاد اقتصادی کارکنان صنعت نفت با همان روحیه بسیجی با تولید نفت و گاز برای کشور در صحنه اقتصادی نقش آفرینی خواهند کرد.

افتخار صنعت نفت پیشتازی در عرصه جهاد اقتصادی است

وزیر نفت همچنین در مراسم بزرگداشت هفته دفاع مقدس با یادآوری یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس و 1016 شهید صنعت نفت گفت: دوران دفاع مقدس دورانی است که در تاریخ ایران تا ابد به عنوان تاریخی زرین باقی خواهد ماند و برای آزادی خواهان دنیا و آیندگان درسی بزرگ خواهد بود.

مهندس قاسمی با بیان اینکه با قلم، فیلم و خاطرات نمی توان تمام حقایق دوران دفاع مقدس را به خوبی درک کرد، افزود: خدا را شاکریم که این دوران با شجاعت ها و فداکاری های بسیجیان به دوران سرافرازی ایران تبدیل شده است.

وی با اشاره به حضور بیش از 58 هزار کارمند بسیجی در صنعت نفت اظهار داشت: به نظر بنده همه کارکنان صنعت نفت با توجه به کار و فعالیت شبانه روزی در عرصه اقتصاد کشور بسیجی هستند و ما به داشتن این گونه نیروهای انسانی افتخار کرده و به خود می بالیم.

وزیر نفت گفت: افتخار صنعت نفت این است که هم اکنون پیشتاز جهاد اقتصادی کشور است.

وی با اشاره به سفر مقام معظم رهبری در روزهای ابتدایی سال جاری به عسلویه گفت: مقام معظم رهبری با این سفر نشان دادند که میدان های مشترک نفتی و گازی به خصوص پارس جنوبی خط مقدم جهاد اقتصادی به شمار می آید، از این رو کارکنان صنعت نفت می بایست با روحیه بسیجی امسال حق مردم ایران را از این میدان مشترک برداشت کنند و این وظیفه کارکنان صنعت نفت است. 

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

لوگو-پیام پترو

سایت اطلاع رسانی روابط عمومی

شرکت ملی صنایع پتروشیمی