مدیر عامل شرکت پژوهش و فن‌آوری پتروشیمی خبر داد:

سال آینده دانش فنی تبدیل متانول به ریفورمیت تحویل کشور خواهد شد

سال آینده دانش فنی تبدیل متانول به ریفورمیت تحویل کشور خواهد شد
(پنج شنبه ۷ مهر ۱۳۹۰) ۱۴:۲۷

مدیر عامل شرکت پژوهش و فنآوری پتروشیمی با تأکید بر اینکه توان ایجاد واحد 900 هزار تنی تولید DME به عنوان سوخت جایگزین گازوئیل را داریم، گفت: هر سه ماه به سه ماه کاتالیست‌های جدیدی را به صنعت پتروشیمی ارائه خواهیم.

غلامرضا جوکار در مراسم رونمایی از 4 کاتالیست پتروشیمی در شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی اظهار داشت: کاتالیست THS صنعتی شده و می‌توانیم 70 تن مورد نیاز صنعت را تأمین کرده و تا 150 تن در سال افزایش ظرفیت دهیم.
وی افزود: در خرداد ماه آینده نیز پلی اتیلن سنگین به صورت نیمه صنعتی وارد مدار تولید می‌شود.
مدیرعامل شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی با بیان اینکه در ماهشهر 3 دانش فنی به دست رئیس جمهور افتتاح شد اضافه کرد: سال آینده دانش فنی تبدیل متانول به ریفرمینگ تحویل کشور خواهد شد تا نیازی به واردات آن وجود نداشته باشد.
وی اظهار داشت: در واحد پایلوت MTP چرخه کاملی داریم که شرکت خارجی صاحب این دانش هم چنین چرخه کاملی را در اختیار ندارد.
جوکار با بیان اینکه هر سه ماه به سه ماه کاتالیست‌های جدیدی را به صنعت پتروشیمی ارائه خواهیم کرد، افزود: امروز روز سختی برای شرکت‌های خارجی است که می‌شنوند کاتالیست‌های آنها را گسترش داده‌ایم.
وی اضافه کرد: در حوزه غشاء بایوتکنولوژی و نانوتکنولوژی در صنعت پتروشیمی نیز فعالیت گسترده‌ای را تعریف کرده‌ایم.
مدیرعامل شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی با تأکید بر اینکه توان ایجاد واحد 900 هزار تنی تولید DME به عنوان سوخت جایگزین گازوئیل را داریم گفت: ژاپن 100 درصد و چین 80 درصد مصرف گازوئیل را در سال‌های آینده با DNE جایگزین خواهند کرد.
وی در ادامه گفت: سومین کشور صاحب کاتالیست ریفرمینگ خشک متان هستیم و معتقدیم با استفاده از این کاتالیست بدون هیچ تغییر دیگری 35 درصد افزایش تولید در واحدهای متان ممکن خواهد شد.
جوکار با بیان اینکه کاتالیست تبدیل متان با آروماتیک‌ها تا پایان سال ارائه خواهد شد گفت: 65 پروژه جاری، 75 پروژه خاتمه یافته و 125 اختراع داخلی و خارجی را ثبت کردیم و قادریم همه هزینه‌ها را به تولید ثروت تبدیل کنیم.

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

لوگو-پیام پترو

سایت اطلاع رسانی روابط عمومی

شرکت ملی صنایع پتروشیمی