مشارکت بیشتر بازنشستگان در اجرای پروژه‌های صنعت نفت

مشارکت بیشتر بازنشستگان در اجرای پروژه‌های صنعت نفت
(یکشنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۰) ۱۱:۳۰

معاون وزیر نفت اظهار کرد: با تشکیل تعاونی‌های مرتبط با پروژه‌های صنعت نفت می توان انتظار داشت که مشارکت بازنشستگان در اجرای پروژه های صنعت نفت افزایش یابد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شرکت ملی نفت ایران، مهندس احمد قلعه بانی با تاکید بر توجه هر چه بیشتر به توانمندی‌های قشر بازنشسته صنعت نفت، گفت: ایجاد راهبردی مشخص و واحد برای رسیدگی به امور بازنشستگان صنعت نفت ضروری است.
وی افزود: نفت با وجود قدمت 103 ساله هنوز نتوانسته است برای بازنشستگان خود کار ارزنده‌ای انجام دهد، این در حالی است که صنعت نفت قادر است با فعال‌کردن زمینه‌های حضور بازنشستگان در قالب بخش خصوصی تولید گرا از مشارکت حداکثری این قشر در توسعه و تکامل صنعت نفت بهره برد.
مهندس قلعه‌بانی خواستار تدوین برنامه بلند مدت و استراتژی پنج ساله برای شرکت‌های زیر مجموعه و تحت پوشش صندوق‌های بازنشستگی، پس انداز و رفاه کارکنان صنعت نفت شد و خاطرنشان کرد: می توان با شناسایی ظرفیت‌های موجود در شرکت‌های سرمایه‌گذاری زیر مجموعه صندوق‌های بازنشستگی کارکنان صنعت نفت، گزینه‌های مناسب برای ورود به بازار بورس و سرمایه را تعیین کرد.
وی بر اهمیت شناسایی مواردی که موجبات افزایش کارایی و بهره‌وری نیروهای سازمانی را فراهم می‌کند، تاکید و یادآوری کرد: می‌توان با صدور پروانه تشکیل تعاونی‌های مرتبط با پروژه‌های صنعت نفت و استفاده از توان کارکنان صندوق‌های بازنشستگی، ارتباط بین صنعت نفت و صندوق‌ها را تقویت و تحکیم کرد.
مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با اشاره به این که کارآفرینی و ایجاد شرایط مناسب برای عضویت و مشارکت بازنشستگان صنعت نفت در تعاونی‌های مرتبط با پروژه‌های نفتی، سرعت توسعه صنعت نفت و گاز کشور را افزایش می‌دهد، افزود: باید شرایطی فراهم شود تا ضمن مشارکت بازنشستگان، به مسائل معیشتی آنها هم بیش از پیش رسیدگی شود. 
وی پیگیری مسائل مالی و وصول مطالبات صندوق‌های بازنشستگی، رفاه و پس انداز کارکنان صنعت نفت را ضروری دانست و و از مسولان خواست تا در این زمینه پیگیری‌های لازم را در اسرع وقت به اجرا درآورند.

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

لوگو-پیام پترو

سایت اطلاع رسانی روابط عمومی

شرکت ملی صنایع پتروشیمی