بومی سازی سیستم فلر تیپ بدون دود واحد متانول پتروشیمی فن آوران

بومی سازی سیستم فلر تیپ بدون دود واحد متانول پتروشیمی فن آوران
(چهارشنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۰) ۱۲:۵۳

پروژه راه اندازی سیستم بدون دود فلر واحد متانول با تلاش و همت متخصصین شرکت پتروشیمی فن آوران به بار نشست.

به گزارش روابط عمومی پتروشیمی فن آوران، پروژه سیستم فلر تیپ  بدون دود (Smokeless Flare Tip) واحد متانول پتروشیمی فن آوران، از سال 78 و با هدف حذف دود از فلر متانول در مواقع راه اندازی و خاموش شدن این واحد و اجرای استاندادرهای زیست محیطی شرکت در دستور کار قرار گرفت.
به دلیل پیچیدگی، این پروژه در سه فاز اجرا شد به گونه ای که در فاز نخست خرید سیستم (Smokeless) از شرکت سازنده اصلی و در فاز دوم اموری چون طراحی و اجرای خطوط لوله بخار و مسیر لوله کشی، بر آورد متریال، تحلیل تنش و ساپورت گذاری با استفاده از نرم افزار ((Caesar II و با نظارت و اجرای کامل اداره مهندسی و اداره تعمیرات پتروشیمی فن آوران انجام شد.
در فاز سوم این پروژه نیز، بدلیل قدیمی بودن تکنولوژی موجود و عدم پشتیانی شرکتهای سازنده خارجی، تعویض فلر تیپ در دستور کار قرار گرفت و در نهایت با یک تکنولوژی کاملا بومی، طراحی و ساخته شد.
این تجهیز در زمان تعمیرات اساسی واحد متانول جایگزین فلر تیپ قبلی شد و نهایتا در تاریخ 20 اردیبشهت سال جاری به دست متخصصین شرکت با موفقیت در سرویس قرار گرفت.
گفتنی است شرکت پتروشیمی فن آوران از جمله شرکت های مستقر در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی است که در سال 1377 تاسیس شد. فعالیت این شرکت در زمینه احداث، راه اندازی و بهره برداری واحدهای متانول، اسید استیک و منواکسید کربن به منظور صادرات، استفاده در صنعت پتروشیمی و صنایع پایین دستی می باشد.

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

لوگو-پیام پترو

سایت اطلاع رسانی روابط عمومی

شرکت ملی صنایع پتروشیمی