مهندس بیات در بازدید از نمایشگاه نساجی خبر داد:‌

فروش مواد اولیه به صنایع پایین دستی در قراردادهای بلندمدت مشمول حمایت می شود

فروش مواد اولیه به صنایع پایین دستی در قراردادهای بلندمدت مشمول حمایت می شود
(سه شنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۰) ۱۵:۲۹

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی در دیدار اعضای انجمن نساجی از تدوین آیین نامه اجرایی بند 156 قانون برنامه پنجم توسعه خبر داد.

به گزارش نیپنا، مهندس بیات در حاشیه بازدید از نمایشگاه نساجی با حضور در جمع اعضای انجمن نساجی گفت: براساس این آیین نامه شرکت های پتروشیمی که با صنایع مکمل و پایین دست قراردادهای بلندمدت تامین خوراک منعقد نمایند از مزایایی مشابه مزایای صادراتی بهره مند خواهند شد.
وی افزود: با این کار شرکت های تولید کننده مواد اولیه راغب خواهند شد مواد اولیه مورد نیاز تولید کنندگان را در قراردادهای بلندمدت تامین نمایند.
وی با بیان اینکه نحوه ارائه محصولات در بورس با توجه به نوع قیمت گذاری و رقابت های کاذبی که گاهی به وجود می آید باید بازنگری شود افزود: لازم است شرایط را به نحوی مهیا کنیم که خوراک با قیمت مناسب به واحدهای نساجی برسد.
وی با بیان اینکه هدف نهایی اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها، شفاف‌سازی، جلوگیری از رانت و رقابت سالم بوده است افزود: تا فراهم شدن همه شرایط دولت همچنان از صنایع حمایت می‌کند اما صنایع هم لازم است با بکارگیری روش‌های جدید و خلاقانه با کاهش هزینه‌ها بتوانند زمینه رقابتی ماندن را فراهم کنند.
وی با بیان اینکه مشکلاتی در زمینه کاهش قیمت خوراک به منظور حمایت از سرمایه گذاری در بالادست وجود دارد افزود: برای حل این مشکل در حال رایزنی با بخش‌های مختلف هستیم.
وی با بیان تعیین قیمت محصولات در بورس بر عهده کارگروه تعیین قیمت‌ها است افزود: پتروشیمی در این کارگروه یک نماینده دارد و سعی می کند در قیمت‌گذاری هم منافع خریداران و هم منافع فروشندگان تامین شود.

 

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

لوگو-پیام پترو

سایت اطلاع رسانی روابط عمومی

شرکت ملی صنایع پتروشیمی