با تلاش پژوهشگران شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی محقق ‌شد

تولید متانول خالص در پنج گرید مختلف

تولید متانول خالص در پنج گرید مختلف
(یکشنبه ۸ آبان ۱۳۹۰) ۱۲:۳۲

در همسویی با روند بومی‌سازی دانش فنی خالص سازی حلال‌های موردنیاز صنایع پتروشیمی، با تلاش شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی، متانول خالص در پنج گرید مختلف در مقیاس نیمه صنعتی تولید شد.

به گزارش نیپنا به نقل از روابط عمومی شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی، دانش فنی خالص‌سازی متانول در مقیاس آزمایشگاهی از سوی پژوهندگان آزمایشگاه تحقیقات مرکز اراک کسب، سپس مراحل بزرگ‌سازی مقیاس، انجام مهندسی پایه و تفصیلی، ساخت و نصب تجهیزات، راه‌اندازی و تولید محصول از سوی واحد مهندسی این مرکز انجام شد.
هم اکنون متانول در گریدهای خالص موسوم به گرید کروماتوگرافی مایع (HPLC) کروماتوگرافی گازی (GC)، فوق خالص (Ultra pure)، خالص آزمایشگاهی (GR for analysis) و خشک (Dry) به طور عمده از سوی شرکت‌های اروپایی در بازارهای داخلی و خارجی عرضه می‌شود؛ از این‌رو شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی با تامین همه نیازهای کشور به گریدهای مختلف متانول خالص آزمایشگاهی، کشور را در این زمینه خودکفا کرده است.
افزون‌ بر این، گریدهای مختلف متانول خالص آزمایشگاهی تولید شده در کشور با کیفیت بهتر و قیمت مناسب‌تر آماده عرضه به متقاضیان داخلی است.
ماده اولیه متانول از محل تولیدات داخل کشور تامین می‌شود و با اصلاح و حذف ناخالصی‌های موجود متانول با خلوص بیش از 99.9 درصد در انواع گریدها به میزان نیاز کل کشور قابل تولید است.

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

لوگو-پیام پترو

سایت اطلاع رسانی روابط عمومی

شرکت ملی صنایع پتروشیمی