مدیر پروژه خبر داد:

کوره دوگانه‌سوز واحد تصفیه پساب پتروشیمی فجر در آستانه راه‌اندازی

کوره دوگانه‌سوز واحد تصفیه پساب پتروشیمی فجر در آستانه راه‌اندازی
(سه شنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۰) ۱۴:۲۴

کوره زباله‌سوز پتروشیمی فجر که مواد جامد و مایع غیرقابل بازیافت خروجی از واحد تصفیه پساب صنعتی را می‌سوزاند،‌ با 95 درصد پیشرفت فیزیکی پیش‌بینی‌ می‌شود تا یک ماه آینده راه‌اندازی شود.

به گزارش نیپنا به نقل از روابط عمومی پتروشیمی فجر، مهندس مصطفی کشاورز، مدیر پروژه کوره زباله‌سوز، درباره چگونگی احداث این پروژه گفت: این پروژه در اردیبهشت 1389 آغاز و به صورت EPC (طراحی، خرید و اجرا) از سوی پیمانکار مربوط (شرکت کاشف صنعت) انجام شده است.
وی ظرفیت این کوره را 1.5 تن در ساعت اعلام کرد و افزود: این کوره به گونه‌ای طراحی شده است که امکان دریافت، ذخیره‌سازی و سوزاندن پسماندهای جامد و ضایعات مایع در آن وجود دارد.
کشاورز هدف اصلی از اجرای این پروژه در پتروشیمی فجر را سوزاندن پسماندهای جامد حاصل از فرآیند تصفیه‌خانه‌های پساب شماره 1و2  این پتروشیمی برشمرد و گفت: در واحدهای تصفیه پساب، پس از آن که مواد جامد غیرقابل تصفیه برای جداسازی به بخش آبگیری هدایت می‌شوند و در بخش آبگیری از لجن، عملیات آبگیری انجام می شود و لجن به صورت کیک بدون آب در می‌آید و از آنجا که تخلیه این لجن‌ها در فضاهای باز به لحاظ زیست محیطی ممکن است دارای پیامدهای منفی باشد؛ امحای این لجن‌ها به شیوه سازگار با محیط زیست سوزاندن آنهاست.
وی افزود: در اجرای پروژه کوره دوگانه سوز پتروشیمی فجر نیز، هدف اصلی این است که کیک لجن‌های آبگیری شده در تصفیه خانه‌های پساب شماره 1و2 به کوره منتقل و در آنجا سوزانده شود.
مدیر پروژه کوره دو گانه‌سوز واحد تصفیه پساب پتروشیمی فجر درباره سازگاری این کوره با محیط زیست اظهارکرد: حدود 3 درصد از  این لجن‌ها به صورت خاکستر از انتهای کوره خارج می‌شود که به لحاظ سازگاری با محیط زیست هیچ مشکلی ندارد؛ از این رو این کوره به گونه‌ای طراحی شده است که خروجی دودکش آن مطابق استانداردهای اروپا و در آن استانداردهای زیست محیطی اروپا رعایت شده است.
پتروشیمی فجر دارای دو واحد تصفیه پساب صنعتی است که با ظرفیت مجموع 980 مترمکعب برساعت، تصفیه پساب‌های صنعتی کارخانه های مستقر در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی را به عهده دارد.

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

لوگو-پیام پترو

سایت اطلاع رسانی روابط عمومی

شرکت ملی صنایع پتروشیمی