سهم 37 درصدی بخش خصوصی در تولید برق کشور

سهم 37 درصدی بخش خصوصی در تولید برق کشور
(جمعه ۴ آذر ۱۳۹۰) ۱۹:۲۷

وزیر نیرو گفت: هم اکنون 15 نیروگاه در اختیار بخش خصوصی قرار دارد و با پیوستن 15 نیروگاه دیگر به این گروه، تا پایان سال ظرفیت تولید برق توسط بخش خصوصی به 37 درصد می رسد.

مجید نامجو  روز چهارشنبه در همایش بزرگ فرصت های سرمایه گذاری که با حضور دکتر  محمود احمدی نژاد رییس جمهوری و نمایندگان 25 کشور جهان در مرکز همایش های برج میلاد تهران آغاز به کار کرد، عنوان کرد: قوانین و مقررات برنامه پنجم توسعه از مواد 133 تا 142 ظرفیت های خوبی برای سرمایه گذاری بخش خصوصی و داخلی در کشور پیش بینی کرده است.

وی پیش بینی حداقل 10 هزارمگاوات برای بخش خصوصی ، تعیین خرید و قرارداد بلندمدت برای تولید آب و برق و خرید تضمینی پساب را از جمله این ظرفیتها عنوان کرد.

وزیر نیرو پیش بینی مجوز صادرات برق برای بخش خصوصی، ایجاد و امکان فروش دارایی ها و تخصیص منابع حاصل برای سرمایه گذاری و تجهیز سرمایه گذاران و شرکتها برای استفاده از قوانین بین المللی مانند کاهش گازهای گلخانه ای را از دیگر مواد قانونی برنامه پنجم توسعه برای مشارکت دادن بخش خصوصی در سرمایه گذاریها عنوان کرد.

نامجو با بیان اینکه وجوه اداره شده و یارانه تسهیلات برای احداث نیروگاه ها به میزان پنج هزار مگاوات در قانون برنامه پنجم در نظر گرفته شده است، تاکید کرد: با توجه به نیاز مبرم به زیرساخت آب و برق، پیش بینی خرید و مجوز ترانزیت برق در برنامه ها لحاظ شده است.

تامین مالی، موضوع دیگری بود که وزیر نیرو به تشریح آن برای سرمایه گذاران داخلی و خارجی پرداخت و گفت: این وزارتخانه نیازهای خود برای تجهیز و استفاده از تمام منابع مالی فاینانس داخلی و خارجی و صندوق توسعه ملی را برآورده می کند.

وی با اشاره به پیش بینی 25 هزار مگاوات افزایش ظرفیت تولید برق بر اساس برنامه ها گفت: از این میزان حداقل 10 درصد برای بخش خصوصی در نظر گرفته شده است.

نامجو در پایان با تاکید بر موقعیت خاص جمهوری اسلامی ایران برای تبادل انرژی با کشورهای همسایه و فراهمسایه از سرمایه گذاران داخلی و خارجی برای مشارکت در طرح های وزارت نیرو دعوت به عمل آورد.

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

لوگو-پیام پترو

سایت اطلاع رسانی روابط عمومی

شرکت ملی صنایع پتروشیمی