مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی :

پیوند عمیق پژوهش و صنعت در حوزه پتروشیمی به برکت تحریم

پیوند عمیق پژوهش و صنعت در حوزه پتروشیمی به برکت تحریم
(یکشنبه ۴ دی ۱۳۹۰) ۱۲:۴۱

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی تاکید کرد: شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی در سال گذشته به برکت تحریم ها به دانش فنی 4 فناوری تولید محصولات پتروشیمی دست یافته و امسال نیز دستیابی به دانش فنی تولید 4 نمونه کاتالیست در حوزه افتخارات این شرکت ثبت شده است.

وی با بیان اینکه این پتانسیل در کوتاه مدت توسعه یافته و در آینده قابلیت صادرات دارد، گفت: بدین ترتیب علاوه بر اینکه شاهد استمرار صادرات محصولات پتروشیمی هستیم شاهد صادرات پتانسیل ها و توانمندی های حوزه پتروشیمی به واسطه توسعه نیز خواهیم بود.
مهندس بیات از مذاکره با یک شرکت خارجی خبر داد تا دانش فنی بومی شده ایرانی را در اختیار آنها قرار داده و آن را در کشور خود تجاری کنند.
وی با اشاره به اینکه اثرات مثبت تحریم ها در حوزه صنعت پتروشیمی بسیار زیاد است تاکید کرد: با توجه به اعمال تحریم ها، شرکت های پژوهش و فناوری مورد حمایت جدی قرار گرفتند و با توجه به نیازهای کشور ارتباط تنگاتنگی میان واحدهای پژوهشی و تولیدی ایجاد شده است.
بیات افزود: در حال حاضر اجرای بسیاری از طرح ها به دست توانمند مشاوران، پیمانکاران، شرکت های مهندسی و سازندگان داخلی انجام می شود. 
وی با بیان اینکه بیش از 70 درصد تجهیزات طرح ها در بخش برق، مکانیک، ابزار دقیق و مواد شیمیایی در داخل کشور قابل تامین است، گفت: با شرایط ایجاد شده، توجه به توان سازندگان داخلی در ذهن مسئولین، سازندگان و سرمایه گذاران برجسته و مورد تکریم واقع شد.
مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی اثرات منفی تحریم ها در حوزه پتروشیمی را برجسته ندانست و اشاره کرد: ممکن است تامین دانش فنی و برخی تجهیزات خارجی که در داخل وجود ندارد ایجاد چالش کند ولی با توجه به همکاری شرکای تجاری ایران، این مسائل نیز با مذاکره قابل حل بوده و تنها ممکن است نیاز به زمان بیشتری داشته باشد.

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

لوگو-پیام پترو

سایت اطلاع رسانی روابط عمومی

شرکت ملی صنایع پتروشیمی