سهام پتروشیمی مارون فردا در فرابورس عرضه می شود

سهام پتروشیمی مارون فردا در فرابورس عرضه می شود
(دوشنبه ۵ دی ۱۳۹۰) ۱۷:۲۸

با برگزاری جلسه معارفه با حضور بیش از 500 نفر از فعالین بازار بورس و نشست مشترک خبری مدیران پتروشیمی مارون عرضه اولیه 140 میلیون سهم شرکت پتروشیمی مارون روز سه شنبه ششم دیماه در بازار دوم فرابورس انجام می شود.

به گزارش روابط عمومی پتروشیمی مارون، شرکت کارگزاری مفید به عنوان کارگزار عرضه کننده و هر ایستگاه معاملاتی 240 هزار سهم و هر معامله گر می تواند 500 سهم از سهام پتروشیمی مارون را خریداری کند.
 بر پایه این گزارش مهندس حمید رضا اسکندری رییس هیات مدیره پتروشیمی مارون با اشاره به برگزاری جلسه معارفه پیش از عرضه سهام در فرابورس گفت: پتروشیمی مارون دومین واحد الفین جهان و یکی از ارزشمند ترین دارایی های کشور است و اطمینان خاطر داد که این سهام از طلایی ترین سهام عرضه شده بورس خواهد بود.  
سیدرحیم شریف موسوی مدیرعامل پتروشیمی مارون هم با اشاره به ترکیب سهامداری این شرکت، بزرگترین مزیت آن را خوراک گاز طبیعی و تبدیل ۵۸ درصد از خوراک دریافتی به اتیلن دانست که این نسبت در شرکت های دیگر پتروشیمی که از خوراک مایع استفاده می کنند به مراتب بسیار پایین تر است و این موضوع یکی از مزیت های بزرگ در پتروشیمی مارون می باشد.
مدیر عامل پتروشیمی مارون اظهار داشت: طبق مصوبه سال گذشته مجمع، در حال ورود به واحدهای پایین دستی هستیم. همچنین درسال بعد با افزایش تولید قادر خواهیم بود نسبت به سودآوری بیشتر شرکت امیدوار باشیم. وی چشم انداز 10 ساله شرکت را سود آور دانست و افزود: بر ا ساس برنامه ها قرار است 5 درصد از سهام بانک نفت متعلق به پتروشیمی مارون باشد.
گفتنی است، درحال حاضر ۳۰ درصد از سهام این شرکت در اختیار سهام عدالت، ۳۳.۵ درصد در اختیار ساتا و زیر مجموعه های آن، ۱۵ درصد توسط تأمین اجتماعی و صندوق بازنشستگی، ۲۰ درصد توسط صندوق صنعت نفت و ۷ درصد دیگر در اختیار نفت و گاز پارسیان قرار دارد.
سهام پتروشیمی مارون روز سه شنبه ششم دی ماه در فرابورس عرضه خواهد.

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

لوگو-پیام پترو

سایت اطلاع رسانی روابط عمومی

شرکت ملی صنایع پتروشیمی