مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی:

در کمتر از دو سال انقلابی در تولید کاتالیست در حوزه پتروشیمی روی می‌دهد

در کمتر از دو سال انقلابی در تولید کاتالیست در حوزه پتروشیمی روی می‌دهد
(شنبه ۱۷ دی ۱۳۹۰) ۱۱:۰۰

مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی بر اهتمام ویژه و همه جانبه پژوهش و نوآوری در کشور تاکید کرد.

مهندس عبدالحسین بیات معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی در همایش پژوهش کاربردی با محوریت تامین داخلی مواد شیمیایی و کاتالیست های مورد نیاز صنعت پتروشیمی گفت: امروز در صنعت پتروشیمی زنجیره علم، فناوری، تولید محصول و تجاری سازی بسیار مهم است و خوشبختانه با تلاش همه صنعتگران این زنجیره در حال شکل گیری است.
مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با تاکید بر اینکه یافته های علمی و صنعتی باید در کشور تولید ثروت کند افزود: با یک نگاه اجمالی به بخش تحقیق و پژوهش و برنامه های توسعه اول تا چهارم می توان بدون اغراق گفت مهمترین مسئله ای که ملت و کشور به آن احتیاج دارد پیشرفت تکنولوژی و فن آوری در کشور است.
وی افزود : قبل از انقلاب اسلامی ، سایه استعمار بر صنعت کشور چیره بود اما پس از انقلاب این موضوع برچیده شد و یک خودباوری در مردم ایجاد شده و صنعت نفت و پتروشیمی به دست جوانان فرهیخته کشور در کمتر از یک دهه شکوفا شد.
بیات گفت : ما شاهد افتخارات پژوهشی بزرگی در چهار سال گذشته بودیم و در سال جاری هم  تاکنون چهار کاتالیست جدید ساخت داخل به بهره برداری رسیده است و کیفیت مطلوب این کاتالیست ها نه تنها مدیران صنعت پتروشیمی را بلکه تصمیم‌گیران همه صنایع کشور را به این نتیجه رسانده است که کالاهای خارجی کالای برتر نیستند و تولیدات و فن آوری های ساخت داخل بر تولیدات خارجی برتری دارند.
وی با بیان اینکه هم اکنون شرکت های توانمند و سازنده داخلی کالا را با کیفیت بسیار مرغوب در کشور تولید می‌کنند افزود: کارشناسان و متخصصین داخلی به خوبی استانداردها را رعایت کرده و قادر به استانداردسازی دستورالعمل ها منطبق با شرایط حاکم بر واحدها هستند.
معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی همچنین به فضای رقابتی  و پرخیر و برکت بر اساس اصل 44 قانون اساسی اشاره کرد و گفت: در حال حاضر انحصار دولتی در حوزه کاری و اقتصادی وجود ندارد و سرمایه گذاران وارد عرصه رقابت شدند و با قوائد یک اقتصاد آزاد و پویا در حال کار هستند و به واسطه اصول رقابتی در فضای اقتصاد کشور باعث افزایش ثروت ملی می شوند.
بیات با تاکید بر اینکه حلقه علم ، پژوهش و نوآوری سهم بسزایی در کشور دارد گفت: ما باید تهدیدها را به فرصت تبدیل کنیم و با شناسایی نیازها کارها را در بخش نفت، گاز و پتروشیمی به بخش داخلی واگذار کنیم.‌
وی با بیان اینکه در بخش پژوهش و فن آوری تمام تجهیزات آزمایشگاهی و بسترهایی که داریم در اختیار سازندگان داخلی قرار می‌گیرد گفت: با ایجاد ارتباط بین مصرف کنندگان و سازندگان داخلی و پژوهشگران، بر اساس استراتژی تعریف شده تفکر ، توکل ، تلاش در  کمتر از دو سال یک انقلاب کاتالیستی جهت تولید مواد شیمیایی در کشور رخ می دهد.

 

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

لوگو-پیام پترو

سایت اطلاع رسانی روابط عمومی

شرکت ملی صنایع پتروشیمی