پیام وزیر نفت به سومین نمایشگاه تخصصی نفت خوزستان:

افزایش ظرفیت تولید با توان داخلی در صدر برنامه‌های وزارت نفت است

افزایش ظرفیت تولید با توان داخلی در صدر برنامه‌های وزارت نفت است
(یکشنبه ۹ بهمن ۱۳۹۰) ۱۴:۲۲

وزیر نفت افزایش ظرفیت تولید نفت و گاز در بخش بالادستی و گسترش تولید محصولات در بخش پایین دستی با استفاده از توان داخلی را در صدر برنامه های وزارت نفت اعلام کرد.

مهندس رستم قاسمی در پیامی به سومین نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی استان خوزستان، بر نقش مهم صنعت نفت جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از مهم ترین ارکان تولید انرژی در جهان، در توسعه صنعتی دنیای امروز تاکید کرده و آورده است: جایگاه ایران از حیث تامین بخشی از انرژی مورد نیاز جهان مهم ترین مزیت اقتصادی کشور محسوب می شود.

وزیر نفت در پیام خود با اشاره به اینکه مهم ترین زیرساخت ها و بنیان های اقتصادی جهان و به تبع آن ایران، به نوعی مرتبط و متکی به نفت و فرآورده های نفتی است، هرگونه جهش و تحول در زمینه خودکفایی این صنعت عظیم را عاملی موثر بر توسعه و پیشرفت سایر بخش ها دانسته که در نتیجه آن دستاوردهای ارزشمندی نصیب کشور خواهد شد.

مهندس قاسمی در ادامه این پیام تصریح کرده است، وزارت نفت با آگاهی از ماموریت و رسالت خطیر خود در توسعه اقتصادی کشور و با در نظر گرفتن جایگاه این صنعت در سند چشم انداز 1404، افزایش توان و ظرفیت تولید نفت خام و گاز و محصولات پایین دستی و خودکفایی در تولید دانش، تکنیک، ساخت کالا و تجهیزات مورد نیاز را در صدر برنامه های خود قرار داده و مصمم است تا با اتکا به تجربه ای صد ساله، نیروی انسانی کارآزموده و پژوهش و برنامه ریزی، تمام ظرفیت های دستیابی به این مهم را فراهم کند.

وزیر نفت با اشاره به تلاش های انجام شده با هدف کاهش وابستگی به خارج در سه دهه گذشته، یادآور شده است که با وجود گام های بلندی که در زمینه دستیابی به این هدف مهم برداشته شده و طرح های عظیمی با اتکای به توان و تخصص نیروهای داخلی به اجرا درآمده است؛ قطع کامل رشته های وابستگی در این زمینه کامل نشده و هم اکنون نیازمند جد و جهد و در یک کلام "جهاد اقتصادی" برای تحقق کامل است.

مهندس قاسمی در پیام خود، وجود نیروی انسانی متخصص، متعهد، خلاق و دارای اخلاق و روحیه بسیجی را در صنعت نفت مایه مباهات و امیدواری دانسته و اظهار امیدواری کرده است استعداد و توان فوق العاده بخش خصوصی برای رفع نیازهای اساسی این صنعت راهبردی در کوتاه ترین زمان به ثمر بنشیند.

وزیر نفت پیشرفت های حاصله در این زمینه از جمله ساخت تجهیزات راهبردی صنعت نفت را بیانگر این واقعیت دانسته است که کشور در زمینه عبور از تنگناهای اجرای پروژه ها، تامین کالا و تجهیزات، شعار "ما می توانیم" را به عمل تردید ناپذیر "ما توانستیم" بدل کرده است.

عضو کابینه دولت دهم در ادامه پیام خود، مناطق نفت خیز جنوب با مرکزیت استان زرخیز خوزستان را از یک سو به عنوان مولد و منشا و سرآمد تولید نفت کشور و از سوی دیگر به عنوان خط اول استقامت و پایمردی، الهام بخش اراده و ایثار و عبور از گردنه های صعب العبور استمرار تولید نفت در دوران دفاع مقدس قلمداد کرده و تصریح کرده است که شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب به عنوان میراث دار یکصد سال تلاش و تجربه در صنعت نفت، یکی از پیشگامان توسعه خودکفایی و ساخت کالا بوده و هم اکنون نیز نقش راهگشا و مسئولیت خطیری را به عهده دارد.

وزیر نفت سومین نمایشگاه تخصصی نفت، گاز ، پالایش و پتروشیمی خوزستان که با هدف جلب و جذب شرکت های توانمند داخلی و ایجاد تحرک، نشاط و پویایی در سازندگان تجهیزات صنعت نفت، برگزار می شود را فرصتی مغتنم و ظرفیتی مناسب دانسته است تا از طریق آن تعاملات رو در روی شرکت های بزرگ نفتی به (عنوان بخش دولتی) و سازندگان برتر کشور (به عنوان بخش خصوصی) به تفاهم و تشریک مساعی برای رفع نیازمندی های کالا و خدمات منجر شود.

مهندس قاسمی در بخش پایانی پیام خود با آرزوی تعالی ایران عزیز اسلامی و ترقی صنعت عظیم نفت به دست توانای متخصصان داخلی، از تلاش ارزشمند و همت والای برگزارکنندگان و شرکت کنندگان در سومین نمایشگاه صنعت نفت خوزستان قدردانی کرده است.

به گزارش شانا، متن پیام وزیر نفت از سوی اسحق رویور، مدیرکل روابط عمومی وزارت نفت در آیین گشایش این نمایشگاه خوانده شد.

این نمایشگاه با هدف تقویت ساخت داخل و بومی سازی تجهیزات صنعت نفت به همت شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب و از سوی شرکت نمایشگاه های بین المللی خوزستان برگزار می شود.

فراهم سازی زمینه های لازم برای ارائه توانمندی های صنعتگران، سازندگان و تامین کنندگان کالای صنعت نفت کشور همچنین شناسایی نیازهای کارفرمایان و ایجاد هم افزایی میان آنان، از جمله اهداف این نمایشگاه است.

رونمایی نخستین توربین گازی ساخت داخل، امضای تفاهم نامه همکاری میان شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب، استانداری خوزستان، انجمن سازندگان تجهیزات نفت، گاز و پتروشیمی خوزستان و شرکت شهرک های صنعتی استان، مبادله قراردادهای ساخت قطعات و تجهیزات صنعت نفت میان مناطق نفت خیز جنوب و سازندگان داخلی به ارزش 300 میلیارد ریال و برگزاری نشست های تخصصی راهکارهای عملی حمایت از ساخت داخل از جمله برنامه های این نمایشگاه است.

شمار شرکت های سازنده و تولیدکنندگان داخلی در نمایشگاه سوم نسبت به دومین نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی خوزستان 40 درصد افزایش دارد.

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

لوگو-پیام پترو

سایت اطلاع رسانی روابط عمومی

شرکت ملی صنایع پتروشیمی