آغاز تولید آزمایشی واحد بوتن-1 پتروشیمی جم

آغاز تولید آزمایشی واحد بوتن-1 پتروشیمی جم
(یکشنبه ۷ اسفند ۱۳۹۰) ۱۵:۵۲

واحد بوتن-1 مجتمع پتروشیمی جم در عسلویه تولید آزمایشی خود را آغاز کرد.

مدیرعامل پتروشیمی جم گفت :  یکی از بزرگ ترین و مجهزترین واحدهای تولید بوتن1 جهان با سرمایه گذاری 110 میلیون دلار و به کوشش شرکت جم صنعتکاران در عسلویه احداث شده و تولید آزمایشی خود را بدون مشکل آغاز کرده است. 
مهندس مصطفی مرتضوی افزود: این واحد تولیدی ظرفیت تولید 100 هزار تن بوتن1 در سال را دارد و اکنون این محصول در پتروشیمی های بندر امام، اراک و تبریز به مقدار کم در حال تولید است و سالانه حدود 30 هزار تن در این پتروشیمی ها تولید می شود.
وی ادامه داد: با ساخت این واحد در پتروشیمی جم، کل نیاز کشور تامین خواهد شد، همچنین نیاز به بوتن1 به عنوان یکی از خوراک های اصلی واحد پلی اتیلن سبک در کشور، برطرف خواهد شد.
مدیرعامل پتروشیمی جم تصریح کرد: علاوه بر تامین نیازهای داخلی، بخشی از این محصول نیز به خارج از کشور صادر خواهد شد و ایران در زمره صادرکنندگان این محصول قرار خواهد گرفت.
وی ادامه داد: رایزنی ها برای صادرات آغاز شده و تاکنون مذاکره های خوبی با خریداران انجام شده است.
مرتضوی گفت: این واحد پتروشیمی از جمله پروژه هایی بوده که برای اولین بار در صنعت نفت ایران بدون تأخیر و در زمان مقرر یعنی 27 ماه آماده بهره برداری شده است.
مدیرعامل پتروشیمی جم با بیان این که بیش از 2 میلیون و 600 هزار نفر ساعت  برای ساخت این واحد کار شده است، اظهار کرد: این میزان کار بدون هیچ گونه حادثه ای به انجام رسید.
شرکت پتروشیمی جم مجری طرح الفین دهم به عنوان بزرگترین مجتمع تولید اتیلن جهان است. محصولات این مجتمع شامل اتیلن ،پروپیلن، پلی اتیلن سنگین / سبک خطی، پلی اتیلن سنگین، پلی پروپیلن، اتیلن گلایکول ها، آلفا الفین ها، بنزین پیرولیز خام، نفت کوره، بوتادین (1و 3) و بنزین است.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

لوگو-پیام پترو

سایت اطلاع رسانی روابط عمومی

شرکت ملی صنایع پتروشیمی