پهلوگیری اولین کشتی در اسکله دوم مایعات منطقه ویژه پتروشیمی

پهلوگیری اولین کشتی در اسکله دوم مایعات منطقه ویژه پتروشیمی
(دوشنبه ۱۴ فروردین ۱۳۹۱) ۱۴:۴۵

با پهلوگیری اولین کشتی در اسکله دوم مایعات منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، بهره برداری از این اسکله آغاز شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، نزدیک به 7.5 تن کاستیک پتروشیمی اروند از طریق اسکله جدید صدور مایعات منطقه وی‍ژه بارگیری و صادر شد.
مسئول پروژه اسکله شماره 2 صدور مایعات سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی با اعلام این خبر افزود: 7488 تن کاستیک 50 درصد، اولین محصولی بود که از طریق این اسکله به مقصد کشور هند بارگیری و ارسال شد.
عبدالرضا بااوش دار، خاطر نشان کرد: با بارگیری اولین محموله دریایی از این اسکله، بهره برداری از آن عملا آغاز شده است.
وی در خصوص ظرفیت بارگیری این اسکله مایعات گفت: در حال حاضر براساس برنامه ریزی، سالانه 1 میلیون و 600 هزار تن انواع میعانات پتروشیمی از این اسکله بارگیری و تخلیه می‌شود و با تجهیزاتی که بر روی اسکله نصب شده است این ظرفیت تا سقف 2 میلیون و 500 هزار تن قابل افزایش است که ظرفیت مازاد براساس درخواست شرکتهای منطقه قابل بهره برداری خواهد بود.
طول عرشه این اسکله 99 متر و عرض آن 28 متر است و همچنین دارای پل و جاده دسترسی به طول‌های 72 و 55 متر است که با به سرویس آمدن آن، محصولات اصلی منطقه از جمله EDC و کاستیک پتروشیمی اروند، متانول پتروشیمی فن‌آوران، Heavy End پتروشیمی بوعلی‌سینا از طریق چهار بازوی بارگیری اسکله‌ها و محصولات پتروشیمی شازند نیز از طریق بازوی پنجم صادر می‌شوند.
این اسکله که با هدف رشد و توسعه صادرات محصولات مایع مجتمع‌های مستقر در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی اجرا شده است، دارای سیستم های پیشرفته ای جهت تنوع بارگیری و سهولت در ایمنی بارگیری و جابجایی در آن است.
 کاهش زمان پهلوگیری کشتی و به تبع آن افزایش ظرفیت صادرات منطقه، درآمدزایی، امکان ترغیب سرمایه‌گذاران به سرمایه‌گذاری در صنایع میانی و پایین‌دستی منطقه و تولید اشتغال با ارائه امکان صادرات و واردات مواد اولیه از مزایای این اسکله است.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

لوگو-پیام پترو

سایت اطلاع رسانی روابط عمومی

شرکت ملی صنایع پتروشیمی