پیام نوروزی رهبر معظم انقلاب نوید بخش حمایت تمام عیار از توسعه صنایع تکمیلی پتروشیمی

پیام نوروزی رهبر معظم انقلاب نوید بخش حمایت تمام عیار از توسعه صنایع تکمیلی پتروشیمی
(دوشنبه ۲۱ فروردین ۱۳۹۱) ۱۳:۴۸

دفتر توسعه صنایع تکمیلی پتروشیمی در راستای پیام نوروزی رهبر معظم انقلاب با رویکردی متفاوت سال کاری 1391 را آغاز کرد.

رئیس دفتر توسعه صنایع تکمیلی شرکت ملی صنایع پتروشیمی  می گوید: تاکید مقام معظم رهبری بر" تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی" فرصتی بی نظیر را برای دست اندرکاران و سیاستگذاران صنایع میان دستی و تکمیلی پتروشیمی ایجاد کرده است، بنابر این شرکت ملی صنایع پتروشیمی  در سال 1391 با برنامه هایی جدید، در راستای تحقق منویات ایشان گام برخواهد داشت.
به گفته مهندس محمد زیار، تدوین سند ملی راهبرد توسعه صنایع تکمیلی پتروشیمی در کشور با توجه به افق چشم انداز بیست ساله کشور در سال 1391 به پایان خواهد رسید و هم زمان،  مقدمات اجرای مطالعات آمایش سرزمین با رویکرد توسعه صنایع تکمیلی پتروشیمی فراهم خواهد شد.
او گفت : تنظیم تفاهم نامه و تشکیل کارگروهی دائمی با معاونت  برنامه ریزی وزارت صنعت ، معدن وتجارت به منظور هماهنگی در جهت برنامه ریزی و سیاستگذاری در حوزه صنایع تکمیلی پتروشیمی و تنظیم تفاهم نامه و تشکیل کارگروه دائمی ویژه با معاون وزیر صنعت ، معدن و تجارت و رئیس سازمان شهرک های صنعتی و صنایع کوچک به منظور استفاده از پتانسیل های موجود جهت توسعه صنایع تکمیلی پتروشیمی ، فرصتهای جدیدی را پیش روی صنایع تکمیلی پتروشیمی قرار خواهد داد.
مهندس زیار گفت: در سال 1391 بر اساس قرار داد منعقده با  سازمان توسعه صنعتی سازمان ملل متحد(یونیدو) مدل های توسعه استانهای بوشهر و خوزستان  بر مبنای توسعه زنجیره ها و خوشه های صنعتی و استفاده از مدل توسعه منطقه ای ( LED ) با رویکرد تقویت و توسعه تشکلهای تولیدی و کنسرسیوم های صادراتی در حوزه صنایع تکمیلی پتروشیمی نیز تدوین خواهد شد. وی گفت : در شهریور امسال هم زمان با برگزاری نمایشگاه بین المللی ایران پلاست ،دفتر توسعه صنایع تکمیلی ضمن حضور فعال در نمایشگاه، برنامه های متفاوتی از جمله برگزاری همایش معرفی فرصتهای سرمایه گذاری در صنایع تکمیلی پتروشیمی را در دستور کار دارد که جزئیات آنها به زودی اعلام خواهد شد.
رئیس دفتر توسعه صنایع تکمیلی پتروشیمی یاد آور شد: دولت و سیستم بانکی کشور نیز همگام با سایر نهادهای تصمیم ساز با توان مضاعف، آماده کمک به رشد تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی هستند، بنابراین دفتر توسعه صنایع تکمیلی پتروشیمی نیز از کلیه قابلیتهای خود جهت تشویق سرمایه گذاران وکارآفرینان داخلی و خارجی برای ورود به این عرصه بهره خواهد جست و برنامه های اجرایی خود را به طور منظم در اختیار صاحبان صنایع وهمچنین دست اندرکاران رسانه های گروهی قرار خواهد داد .
وی در پایان گفت : ان شاا...با همکاری کلیه نهادها و دستکاههای مسئول ، سال 1391 سالی متفاوت در توسعه صنایع تکمیلی پتروشیمی و در نتیجه حمایت از کار و سرمایه ایرانی خواهد بود.  
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

لوگو-پیام پترو

سایت اطلاع رسانی روابط عمومی

شرکت ملی صنایع پتروشیمی