وزیر نفت در مراسم افتتاح دو طرح پتروشیمی:

خداحافظ تحریم

خداحافظ تحریم
(سه شنبه ۲۲ فروردین ۱۳۹۱) ۱۲:۰۵

وزیر نفت گفت: علیرغم همه فشارها و تحریم ها امروز هیچ کمبودی در تامین نفت و گاز در بالادست پتروشیمی نداریم و عملاً باید بگوییم خداحافظ تحریم.

به گزارش نیپنا، رستم قاسمی صبح امروز (سه شنبه 22 فروردین 1391) در مراسم افتتاح دو طرح بوتن – 1 پتروشیمی جم و فرمالین و رزین فرمالدئید شرکت اهتمام جم ، پتروشیمی را صنعت مهم و مزیت کشور برشمرد و گفت: ‌به علت دسترسی ایران به منابع سرشار گاز و میعانات گازی مزیت جدید در توسعه صنعت پتروشیمی داریم.
وی تاکید کرد: به علت این مزیت و همچنین دسترسی به آبهای آزاد و امکانات موجود در کشور باید به طور جدی زمینه توسعه صنایع پایین دستی و تکمیلی پتروشیمی را فراهم کنیم.
قاسمی این موضوع را اولویت اصلی وزارت نفت دانست و افزود: پتروشیمی صنعتی است که می تواند جایگزین بسیاری از منابع طبیعی مورد استفاده در زندگی روزمره مردم شود و زمینه مناسبی برای حفاظت از محیط زیست و کاهش استفاده از منابع طبیعی کشور را فراهم کند.
وی نقش این صنعت را در حمل و نقل، خودروسازی، ساختمان و بخش های مختلف صنعت کشور بی نظیر دانست و افزود: در اطراف کشور ما یک بازار 600 میلیون نفری وجود دارد که ما باید از این ظرفیت به خوبی استفاده کنیم.
وزیر نفت بر تامین زیرساخت ها و امکانات لازم برای توسعه این صنعت در همه بخش ها تاکید کرد و گفت: لازم است ما امکانات ارزان قیمت و حتی در مواردی رایگان در اختیار سرمایه گذاران بخش خصوصی قرار دهیم تا این صنعت هرچه سریع تر توسعه یابد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

لوگو-پیام پترو

سایت اطلاع رسانی روابط عمومی

شرکت ملی صنایع پتروشیمی