برگزاری جلسه هیات مدیره شرکت ملی صنایع پتروشیمی با حضور وزیر نفت

برگزاری جلسه هیات مدیره شرکت ملی صنایع پتروشیمی با حضور وزیر نفت
(یکشنبه ۸ اَمرداد ۱۳۹۱) ۱۱:۴۶

جلسه امروز هیات مدیره شرکت ملی صنایع پتروشیمی با حضور وزیر نفت به عنوان رئیس هیات مدیره برگزار شد.

در این جلسه وزیر نفت در جریان جزئیات طرح های شرکت ملی صنایع پتروشیمی برای توسعه این صنعت و همچنین توسعه زنجیره ارزش در صنایع پتروشیمی کشور قرار گرفت.

مهندس قاسمی در این جلسه بر اهمیت صنعت پتروشیمی و توسعه این صنعت و نقش  آن در زندگی روزمره مردم کشور تاکید کرد و از مدیران پتروشیمی خواست روند حضور بخش خصوصی در این صنعت به ویژه در بخش صنایع پایین دستی را تسهیل کنند.

وی در این نشست  با اشاره به اهمیت تامین زیرساخت ها برای توسعه صنعت پتروشیمی از مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی خواست گزارشی از نیازهای صنایع پتروشیمی به وزارت نفت ارائه شود تا زمینه تامین این نیازها از منابع وزارت نفت محقق شود.

وزیر نفت با تاکید بر اهمیت آمایش سرزمین در توسعه صنایع پتروشیمی در کشور گفت: باید توسعه پتروشیمی صرفا براساس کار کارشناسی و به دور از فشارهای مختلف انجام شود.

وی همچنین خواستار تشکیل گروه مشترک بین وزارت نفت و وزارت صنعت ، معدن و تجارت به منظور بررسی راه های توسعه متوازن صنایع تکمیلی پتروشیمی در تمام استانهای کشور شد.

تاکید بر حضور همه کالاهای پتروشیمی در بورس و نظارت بر شفافیت معاملات و قیمت گذاری عادلانه در بورس، تعیین قیمت خوراک متناسب با مصالح کشور و براساس سود عادلانه و منطقی واحدهای پتروشیمی، تبیین مزیت سرمایه گذاری در صنعت پتروشیمی برای بخش خصوصی از دیگر محورهای سخنان وزیر نفت در این جلسه بود.

برای مشاهده گزارش تصویر ی این خبر  اینجا کلیک کنید

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

لوگو-پیام پترو

سایت اطلاع رسانی روابط عمومی

شرکت ملی صنایع پتروشیمی