مهندس بیات در حاشیه رونمایی از سرود پتروشیمی :

پرهیز از خام فروشی و توسعه صنایع تکمیلی پتروشیمی سیاست دولت است

پرهیز از خام فروشی و توسعه صنایع تکمیلی پتروشیمی سیاست دولت است
(یکشنبه ۱۵ اَمرداد ۱۳۹۱) ۱۵:۱۹

ویرایش نهائی برنامه ششم توسعه صنعت پتروشیمی ایران پایان یافت و هفته گذشته در جلسه هیئت مدیره به تائید وزیر نفت رسید.

 مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی شب گذشته در حاشیه آئین رونمائی از سرود شرکت ملی پتروشیمی اظهار کرد: صنعت پتروشیمی ایران روند رو به رشد خود را با شتاب مناسبی ادامه می دهد و در این مسیر، ویرایش دوم برنامه ششم توسعه این صنعت پس از تصویب هیئت مدیره از سوی مهندس قاسمی وزبر نفت تائید شد.

مهندس عبدالحسین بیات افزود: اکنون محصولات پتروشیمی ایران به حدود 70 کشور جهان صادر می‌شود و با توجه به این که محصولات پتروشیمی نقش قابل توجهی در زندگی بشر دارد تحریم این نوع کالا‌ها توجیه ندارد.

معاون وزیر نفت تصریح کرد: برنامه‌ توسعه صنعت پتروشیمی ایران تا افق 1404 مشخص شده است و در این برنامه آمایش سرزمین، توسعه‌ عدالت محور و استفاده از تمام توان کشور در نظر گرفته شده است.

وی با بیان این که اصل 44 قانون اساسی ضامن رهایی اقتصاد کشور از وابستگی دولتی و ایجاد اقتصاد رقابتی است اظهار کرد:با اجرای این اصل و خصوصی سازی در صنعت پتروشیمی این صنعت به صنعتی پویا و رقابتی تبدیل شده است.

بیات ادامه داد: شرکت ملی صنایع پتروشیمی از تمام شرکت های پتروشیمی حمایت کرده و همواره پشتیبان شرکت های بخش خصوصی خواهد بود.

مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: باید دولت فرصت های سرمایه گذاری را افزایش دهد تا سرمایه گذاران با علاقه بیشتری در این صنعت ارز آفرین به سرمایه گذاری بپردازند.

وی افزود: باید با برنامه ریزی های کلان از خام فروشی جلوگیری کرده و محصولات تکمیلی را در کشور تولید کنیم و نفت را به عنوان یک ثروت ملی صیانت کنیم.

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

لوگو-پیام پترو

سایت اطلاع رسانی روابط عمومی

شرکت ملی صنایع پتروشیمی