طنین مهر ماندگار در مهاباد

ساخت مجتمع پتروشیمی مهاباد به 60 درصد پیشرفت رسید

ساخت مجتمع پتروشیمی مهاباد به 60 درصد پیشرفت رسید
(چهارشنبه ۱ شهریور ۱۳۹۱) ۱۴:۱۲

عملیات احداث مجتمع پتروشیمی مهاباد به عنوان بزرگترین واحد اقتصادی شمال غرب کشور به60 درصد پیشرفت فیزیکی رسید.

مجتمع بزرگ پتروشیمی مهاباد به عنوان یک طرح مهر ماندگار صنعت پتروشیمی است که برای اجرای آن تاکنون یکهزار و 120 میلیارد ریال تسهیلات ریالی و 233 میلیون یورو تسهیلات ارزی به تصویب رسیده است.

بر پایه این گزارش، از این میزان تسهیلات تاکنون ، 350 میلیارد ریال تسهیلات ریالی و 139 میلیون یورو تسهیلات ارزی در اختیار این پروژه قرار گرفته است.

میزان سرمایه گذاری لازم برای اجرای این طرح، شش هزار و 424 میلیارد ریال برآورد شده که از این میزان دو هزار میلیارد ریال آن اعتبار ریالی و بقیه اعتبار ارزی است.

مناقصه نصب تجهیزات این مجتمع نیز انجام شده و پیمانکار درحال تجهیز کارگاه است و در مسیر ساخت این مجتمع پتروشیمی طراحی ساختمان های غیر صنعتی نیز به پایان رسیده و هم اکنون در مرحل مبادله اسناد مناقصه قرار است.

این طرح ماندگار طبق برنامه ریزی های انجام شده در نیمه اول سال 92 به بهره برداری خواهد رسید.

به گزارش شانا مجتمع پتروشیمی مهاباد قادر سالانه 300 هزار تن پلی اتیلن سبک خطی و سنگین و 30 هزار تن نیز 'بوتن 1 ' را تولید و روانه بازارهای داخلی و خارجی خواهد کرد.

 مواد اولیه مورد نیاز این مجتمع نیز سالانه حدود 324 هزار تن اتیلن است که از طریق خط لوله سراسری انتقال اتیلن غرب کشور از عسلویه به این مجتمع منتقل می شود.

این طرح پس از بهره برداری، قادر خواهد بود برای یک هزار نفر به صورت مستقیم و چهار هزار نفر به صورت غیرمستقیم زمینه اشتغال فراهم کند.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

لوگو-پیام پترو

سایت اطلاع رسانی روابط عمومی

شرکت ملی صنایع پتروشیمی