مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی خبر داد:

رشد 170 درصدی تولید محصولات پتروشیمی در دولت نهم و دهم

رشد 170 درصدی تولید محصولات پتروشیمی در دولت نهم و دهم
(دوشنبه ۶ شهریور ۱۳۹۱) ۰۹:۵۴

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: تولید محصولات پتروشیمی در دولت نهم و دهم از 8 / 15 میلیون تن در سال 84 به 43 میلیون تن در سال 90 رسید و پیش بینی می شود تا پایان سال 91 به 49 میلیون تن برسد.

به گزارش نیپنا، عبدالحسین بیات با بیان اینکه در برنامه های توسعه سوم و چهارم صنعت پتروشیمی رشد خوب و برجسته ای داشته است افزود: در سال 84 صادرات پتروشیمی از نظر وزنی 2 / 5 میلیون تن بود که در سال 90 به 2 / 18 میلیون تن رسید که نشانگر رشد 250 درصدی است.
وی افزود: در دولت نهم و دهم 31 طرح پتروشیمی افتتاح شده است که با افتتاح آنها 28 میلیون تن به ظرفیت صنعت پتروشیمی اضافه شده است.
وی نتیجه راه اندازی این طرح ها را ایجاد 8 هزار شغل مستقیم و 90 هزار شغل غیرمستقیم برشمرد.
معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی سهم صنعت پتروشیمی از صادرات غیرنفتی کشور را 44 درصد و سهم در بین محصولات صنعتی کشور را 54 درصد اعلام کرد و افزود: امروز ایران در بحث تولید اتیلن، متانول ، اوره و آمونیاک، انواع پلی اتیلن ها،  کاستیک و PVC در بین تولید کنندگان عمده در منطقه قرار دارد و تولیداتش نقش تعیین کننده ای در بازار جهانی دارد.
عبدالحسین بیات با اشاره به اینکه امروز صنعت پتروشیمی دردنیا به سمتی حرکت می کند که صنایع چوب و آهن و آلومینیوم را کنار می زند افزود: سبکی، قیمت ارزان و فراوانی از ویژگی های عمده این محصولات است که منجر به کاربری عمده آن در صنعت ساختمان، وسایل منزل، کشاورزی، آبیاری، صنایع اتومبیل  و... شده است. 

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

لوگو-پیام پترو

سایت اطلاع رسانی روابط عمومی

شرکت ملی صنایع پتروشیمی