افزایش نظارت ها بر نحوه عرضه محصولات پتروشیمی

عرضه محصولات پتروشیمی در بورس کالا در وضعیت مطلوب قرار دارد

عرضه محصولات پتروشیمی در بورس کالا در وضعیت مطلوب قرار دارد
(چهارشنبه ۳ آبان ۱۳۹۱) ۱۵:۲۷

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی با اشاره به افزایش نظارت ها بر نحوه عرضه محصولات پتروشیمی با هدف جلوگیری از سودجویی برخی افراد، گفت: عرضه محصولات پتروشیمی در بورس کالا در وضعیت مطلوبی قرار دارد.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی در گفت و گو با خبرنگار شانا اظهار کرد: تولید و عرضه محصولات پتروشیمی طبق برنامه ریزی ها ادامه دارد و مجتمع های تولیدی در وضعیت مناسبی از نظر تولید قرار دارند.
مهندس عبدالحسین بیات افزود: بسیاری از محصولات تولیدی از طریق بورس کالا همانند گذشته در اختیار متقاضیان قرار می گیرد و در برخی موارد با همکاری وزارت صنعت،معدن و تجارت، تعادل  بازار و عرضه و تقاضا را از طریق واردات حفظ می کنیم.
وی تصریح کرد: تامین نیاز داخلی اصل راهبردی صنعت پتروشیمی است و مازاد تولید پس از رفع نیاز داخل به خارج از کشور صادر می شود.
معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی با بیان این که نوسان قیمت ارز تاثیر چندانی در بازار نداشته و بورس کالای ایران محصولات را مانند گذشته عرضه می کند، گفت: با همکاری بورس کالا و دیگر نهاد های نظارتی در تلاش هستیم نظارت بیشتری در عرضه ها و فروش داشته باشیم.
وی ادامه داد: ممکن است برخی افراد با نوسان های اخیر، جوی روانی در بازار محصولات پتروشیمی ایجاد کرده باشند اما عرضه و تقاضا در وضعیت مطلوبی قرار دارد.
مهندس بیات چندی پیش در گفت و گو با شانا به اهمیت فروش عادلانه محصولات پتروشیمی در کشور اشاره کرده و گفته بود: امروز عادلانه ترین راه، عرضه محصولات در بورس است و  بیشتر مجتمع های پتروشیمی در بورس حضور دارند و محصولات خود را در این بازار عرضه می کنند.
وی مسئولیت مدیریت عرضه را متوجه صنعت پتروشیمی خواند و گفت: باید به نحوی محصول در بازار عرضه کنیم تا همواره به میزان کافی برای تامین نیاز خریداران محصول وجود داشته باشد و از ایجاد بازار سیاه و سوءاستفاده در بازار جلوگیری شود.
بیات بر رفع مشکل خریداران جزء هم تاکید کرد و گفت: باید در فروش و عرضه محصولات، به منافع خریداران توجه کنیم؛ در این زمینه نشست های متعددی با مدیران بورس و وزارت صنعت،  معدن و تجارت برگزار شده است تا مشکلات موجود هم برطرف شود.
 وی در باره برخی چالش ها میان مصرف کنندگان صنایع میان دستی در تامین مواد اولیه گفته بود: نمی توانیم الزام های خصوصی شدن را نادیده بگیریم و دولت نیز تصمیمی  برای از دست دادن بازارهای صادراتی محصولات استراتژیک این صنعت را ندارد ، اما با سیاست گذاری های انجام شده، تامین بازار داخل در اولویت برنامه ریزی ها قرار دارد که در قالب مطالعه همه جانبه امکان پذیر است.
وی افزوده بود: هنگام اعطای مجوز سرمایه گذاری در صنعت، اولویت تامین نیاز داخل به همه سرمایه گذاران اعلام می شود و در قراردادهای واگذاری شرکت ها،  سازمان خصوصی سازی نیز این موضوع را قید کرده است .
بیات ادامه داده بود: به نظر ما سیاست های تشویقی کار ساز تر است و باید مشوق هایی برای تولید کنندگان محصولات پلیمری و شیمیایی نظیر تخفیف های مالیاتی یا تعرفه های صادراتی، همچنین تامین نیاز صنایع تکمیلی و عرضه در بورس ایجاد کرد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

لوگو-پیام پترو

سایت اطلاع رسانی روابط عمومی

شرکت ملی صنایع پتروشیمی