مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی:

متعهد به حمایت از سازندگان داخلی هستیم

متعهد به حمایت از سازندگان داخلی هستیم
(سه شنبه ۲۶ دی ۱۳۹۱) ۱۴:۴۸

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی گفت: شرکت ملی صنایع پتروشیمی از تمام سازندگان داخلی حمایت می کند.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی در نمایشگاه خودکفایی و توانمندی های ساخت داخل اظهار کرد: این شرکت از تمام سازندگان داخلی و تامین کنندگان کالای موردنیاز صنعت پتروشیمی پشتیبانی می کند و خود را متعهد به حمایت از آنها می داند.

مهندس عبدالحسین بیات افزود: تامین کالا و قطعات موردنیاز صنعت پتروشیمی از سوی سازندگان ایرانی با بالاترین کیفیت در حال انجام است و بیش از 70 درصد از نیاز این صنعت را تولیدکنندگان داخلی تامین می کنند.

وی افزود: توانمندی های کشور در زمینه ساخت تجهیزات صنعت نفت و به طور مشخص صنعت پتروشیمی در حال افزایش است و امروز کمتر کالایی یافت می شود که از سوی سازندگان ایرانی ساخته نشود.

بیات با بیان این که 70 طرح توسعه پتروشیمی در مراحل مختلف در حال اجراست و سازندگان ایرانی نقش مهمی در تامین کالاها و قطعات موردنیاز این پروژه ها دارند، افزود: تحریم های غیرقانونی، شرایطی پدید آورده که انگیزه سازندگان داخلی بیش از گذشته افزایش یافته است.

وی ادامه داد: امروز سازندگان علاوه بر تامین نیاز صنعت پتروشیمی، مشارکت فعالی در ساخت قطعه های موردنیاز شرکت پالایش و پخش فرآورده های نفتی دارند و در این مسیر شرکت "اسپک" پیشگام بوده و در تامین نیاز چهار شرکت اصلی وزارت نفت حضوری فعال دارد.

به گفته بیات، برگزاری نمایشگاه خودکفایی و توانمندی های ساخت داخل از سوی شرکت کالای پتروشیمی در ماهشهر، گام بلندی برای نزدیکی سازندگان و مصرف کنندگان است.

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی گفت: صنعت پتروشیمی در بسیاری از عرصه های صنعت نفت و اجرای اصل 44 قانون اساسی، ساخت داخل، بومی سازی و دستیابی به دانش های توسعه یافته مانند کاتالیست ها پیشگام است.

وی تصریح کرد: شرکت های کالای پتروشیمی و اسپک در کنار مجریان طرح ها در زمینه ساخت داخل، باید پیشگامی خود را حفظ کنند و شرکت ملی صنایع پتروشیمی آماده هر گونه حمایت از سازندگان و نیز شرکت های پتروشیمی بخش خصوصی است.

بر اساس این گزارش، نمایشگاه خودکفایی و توانمندی های ساخت داخل با مشارکت 15 شرکت پتروشیمی و 24 شرکت صاحب نام سازنده تجهیزات پتروشیمی برپا شده است و تا 28 دی ماه سال جاری برای بازدید عموم علاقه مندان و کارشناسان و متخصصان صنعت پتروشیمی دایر است.

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

لوگو-پیام پترو

سایت اطلاع رسانی روابط عمومی

شرکت ملی صنایع پتروشیمی