رئیس دفتر توسعه صنایع تکمیلی پتروشیمی

مجوز صدور محصولات مازاد پتروشیمی هنوز صادر نشده است

مجوز صدور محصولات مازاد پتروشیمی هنوز صادر نشده است
(سه شنبه ۸ اسفند ۱۳۹۱) ۱۵:۳۳

رئیس دفتر توسعه صنایع تکمیلی پتروشیمی با اشاره به اشباع بازار داخلی از محصولات پتروشیمی گفت: وزارت صنعت، معدن و تجارت با وجود این شرایط هنوز مجوزی برای صدور محصولات مازاد صادر نکرده است.

محمد زیار در گفت و گو با خبرنگار شانا اظهار کرد: ممنوعیت صادرات برخی از محصولات پتروشیمی، یکی از نقاط ضعف کارگروه تنظیم بازار بود، زیرا این کمیته قرار نبود تصمیم گیرنده و باشد و بنا بر این بود وظیفه هماهنگی را به عهده داشته باشد.

رئیس دفتر توسعه صنایع تکمیلی پتروشیمی افزود: برخی از مجتمع های پتروشیمی در حالی که نیازهای داخلی را به طور کامل تامین کرده اند، انبارهایشان مملو از فرآورده است و نمی توانند محصول مازاد را صادر کنند.

وی ادامه داد: انباشت محصولات در پتروشیمی ها سبب شده است بازارهای صادراتی کشور با خطر رو به رو شود و مشتریان منطقه ای و جهانی خود را از دست بدهیم.

رئیس دفتر توسعه صنایع تکمیلی پتروشیمی با بیان این که تاکنون وزارت صنعت، معدن و تجارت با وجود پیگیری های فراوان اقدام به صدور مجوز صادرات نکرده است، گفت: با توجه به نزدیک شدن به روزهای پایانی سال باید منتظر عواقب جبران ناپذیر در صورت عدم صادرات باشیم.

وی افزود: آسیب دیدن برند، یکی دیگر از ضررهای جبران ناپذیر در بازارهای رقابتی است که می تواند کل صنعت پتروشیمی ایران را تحت تاثیر قرار دهد.

زیار ادامه داد: تولید بسیاری از محصولات پتروشیمی در وضعیتی مطلوب قرار دارد و با واردات می توان نیاز برخی از محصولات را که در داخل کشور با کمبود رو به رو است، تامین کرد و مصوبه منع صادرات در شرایط کنونی نمی تواند مثبت تلقی شود.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی چندی پیش گفت: مصوبه منع صادرات محصولات پتروشیمی برخی از مجتمع های تولیدی را با چالش رو به رو کرده است.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

لوگو-پیام پترو

سایت اطلاع رسانی روابط عمومی

شرکت ملی صنایع پتروشیمی