صنعت پتروشیمی در خلق حماسه اقتصادی نقش آفرین خواهد بود

(دوشنبه ۱۹ فروردین ۱۳۹۲) ۱۱:۱۸

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی گفت: جلوگیری از خام فروشی و افزایش صادرات به عنوان دو هدف استراتژیک در صنعت پتروشیمی می تواند زمینه را برای خلق حماسه اقتصادی فراهم کند.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی در گفت و گو با خبرنگار شانا اظهار کرد: در سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی صنعت پتروشیمی ایران در کنار دیگر ارکان اقتصادی کشور تمام تلاش خود را برای خلق حماسه به کار خواهد بست.

مهندس عبدالحسین بیات افزود: همگام با افزایش تولید، در سال جاری افزایش صادرات با هدف جلوگیری از خام فروشی و ایجاد ارزش افزوده بیشتر در صنعت پتروشیمی هدف گذاری شده است.

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی افزود: در سال "حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی" همانند سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی و نیز سال  جهاد اقتصادی چندین طرح بزرگ پتروشیمی در قالب پروژه های مهر ماندگار به بهره برداری خواهد رسید و چندین طرح در نوبت بهره برداری رسمی قرار دارد که افتتاح این طرح ها ظرفیت تولید را در این صنعت که یکی از ارکان توسعه اقتصادی کشور است افزایش خواهد داد.

وی با بیان این که نام گذاری سال های اخیر مقدمه تحقق اقتصاد مقاومتی با رویکرد حماسی است، گفت: فرصت های حماسه آفرینی در صنعت پتروشیمی بسیار است و این صنعت می تواند در توسعه اقتصادی کشور بیش از گذشته نقش آفرین باشد.

بیات به دستاوردهای موفقیت آمیز صنعت پتروشیمی در سال تولید ملی ،حمایت از کار و سرمایه ایرانی اشاره کرد و تصریح کرد: تامین مواد اولیه بیش از ٤٠ هزار واحد تولیدی صنایع تکمیلی از دستاوردهای بزرگ صنعت پتروشیمی در سال گذشته است.معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی گفت: در زمینه صادرات محصولات نیز این شرکت توانست ضمن تامین نیاز داخلی و خنثی کردن تحریم ها، محصولات مازاد نیاز را به بازارهای جهانی صادر کند.

وی با تاکید بر حمایت از پژوهش و فناوری در صنعت پتروشیمی در سال جاری گفت: بومی سازی چند کاتالیست راهبردی و پرمصرف مورد نیاز صنایع پتروشیمی و پالایشی از موفقیت های دیگر این صنعت در سال ٩١ بود و در سال ٩٢  روند پرشتاب بومی سازی ادامه خواهد یافت و  تجاری سازی دانش فنی تولید برخی از محصولات پتروشیمی، کاتالیست‌ها و مواد شیمیایی از برنامه های اساسی صنعت پتروشیمی به منظور تحقق اقتصاد مقاومتی در سال حماسه سایسی و حماسه اقتصادی خواهد بود.

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

لوگو-پیام پترو

سایت اطلاع رسانی روابط عمومی

شرکت ملی صنایع پتروشیمی