مهندس زیار : ایزومر، زمینه توسعه هدفمند صنایع تکمیلی پتروشیمی را فراهم می کند

مهندس زیار : ایزومر، زمینه توسعه هدفمند صنایع تکمیلی پتروشیمی را فراهم می کند
(پنج شنبه ۲۹ فروردین ۱۳۹۲) ۱۴:۲۳

رئیس دفتر توسعه صنایع تکمیلی پتروشیمی گفت: با جمع آوری بانک جامع اطلاعاتی صنعت پتروشیمی و صنایع وابسته در قالب مجموعه ایزومر، زمینه برنامه ریزی هدفمند برای توسعه صنایع تکمیلی پتروشیمی فراهم می شود.

به گزارش نیپنا، مهندس زیار در حاشیه نمایشگاه نفت، گاز پالایش و پتروشیمی افزود: این دفتر در سال 91 در دو حوزه توسعه صنایع تکمیلی و تامین مواد اولیه و ساماندهی بازار محصولات پتروشیمی در دالخل کشور فعالیت کرد.

وی گفت: دفتر توسعه صنایع تکمیلی شرکت ملی صنایع پتروشیمی با همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت به عنوان متولی توسعه صنایع تکمیلی در کشور سعی کرده است موانع رشد و توسعه این صنایع را در کشور از بین ببرد.

رئیس دفتر توسعه صنایع تکمیلی پتروشیمی با بیان اینکه در 50 سالی که از ورود صنعت پتروشمی به کشور می گذرد توسعه بخش بالادست و میان دست صنعت پتروشیمی در دست وزارت نفت بوده و توسعه صنایع تکمیلی این صنعت در اختیار وزارت صنعت، معدن و تجارت بوده است افزود: متاسفانه این بخش ها به صورت متوازن توسعه نیافته اند و بخش های بالادستی بسیار بیشتر از صنایع تکمیلی توسعه یافته اند و این مسئله منجر به خام فروشی محصولات پتروشیمی شده است.

وی گفت: لازم است با توسعه صنایع تکمیلی و تکمیل زنجیره ارزش محصولات پتروشیمی در کشور زمینه مصرف همه تولیدات صنایع پتروشیمی در کشور فراهم شود و به جای خام فروشی محصولات پتروشیمی محصولات نهایی که ارزش افزوده بسیار بیشتری دارند صادر شود.

وی تاکید کرد با همکاری شرکت ملی صنایع پتروشیمی و وزارت صنعت، معدن و تجارت این امر محقق خواهد شد اما در عین حال پیشنهاد می کنیم توسعه این بخش هم مانند بالادست و میان دست به شرکت ملی صنایع پتروشیمی واگذار شود تا بتوانیم با برنامه ریزی متوازن زمینه توسعه این صنعت را در وزارت نفت فراهم کنیم.

زیار همچنین از آغاز تدوین سند راهبردی صنایع تکمیلی پتروشیمی در سال گذشته خبر داد و افزود: این سند امسال تکمیل خواهد شد و برنامه و راهبرد توسعه صنایع تکمیلی را روشن خواهد کرد.

وی با بیان اینکه در تدوین این سند نبود یک بانک اطلاعاتی جامع برای برنامه ریزی صنایع تکمیلی بسیار مشهود بود افزود: به همین منظور دفتر توسعه صنایع تکمیلی با همکاری بخش خصوصی تدوین بانک جامع اطلاعاتی صنعت پتروشیمی و صنایع وابسته را تحت عنوان ایزومر آغاز کرد.

رئیس دفتر توسعه صنایع تکمیلی پتروشیمی با بیان اینکه این بانک اطلاعاتی همه صنایع پتروشیمی در حوزه بالادست، میان دست و صنایع تکمیلی و وابسته به این صنعت را در بر می گیرد، افزود: با ایجاد این بانک اطلاعاتی زمینه برنامه ریزی هدفمند براساس اطلاعات دقیق و واقعی فراهم می شود.

وی افزود: همه دست اندرکاران این صنعت می توانند با مراجعه به نشانی اینترنتی www.isomer.ir نسبت به ثبت اطلاعات خود در این بانک اطلاعاتی اقدام نمایند

زیار همچنین از عرضه نسخه مکتوب این بانک اطلاعاتی همزمان با نمایشگاه امسال در غرفه شرکت ملی صنایع پتروشیمی خبر داد.

وی همچنین با اشاره به اهمیت آمایش سرزمین در زمینه توسعه صنایع تکمیلی در کشور افزود: شرح خدمات لازم برای آمایش سرزمینی در زمینه صنایع تکمیلی را به مرکز ملی آمایش ارسال کرده ایم که با تایید این شرح خدمات کار تدوین آمایش سرزمینی توسعه صنایع تکمیلی پتروشیمی در کشور نیز انجام خواهد شد.

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

لوگو-پیام پترو

سایت اطلاع رسانی روابط عمومی

شرکت ملی صنایع پتروشیمی