واحد هیدروژناسیون پتروشیمی تبریز با حضور وزیر نفت افتتاح شد

واحد هیدروژناسیون پتروشیمی تبریز  با حضور وزیر نفت افتتاح شد
(یکشنبه ۸ اردیبهشت ۱۳۹۲) ۱۸:۳۱

پروژه هیدروژناسیون برش های چهار کربنه و پنج کربنه غیر اشباع پتروشیمی تبریز امروز همرمان با چهارمین سفر استانی دولت به اذربایجان شرقی و با حضور وزیر نفت به طور رسمی افتتاح شد.

به گزارش نیپنا ، این واحد به منظور تامین بخشی از خوراک واحد الفین از طریق هیدروژنه کردن و اشباع نمودن ترکیبات دی الفینی و مونوالفینی موجود در برش های رافینیت چهار کربنه و پنج کربنه (محصولات فرعی مجتمع) اجرا شده است.

با راه اندازی این واحد، محصول تولید شده جایگزین خوراک LPG مصرفی خواهد شد و تامین آن از سایر مجتمع ها به حداقل خواهد رسید.

هیدوژن مورد نیاز این واحد به میزان 1440 تن در سال از PSA واحد الفین که به همین منظور نوسازی شده است تامین می شود.

ظرفیت این واحد 33 هزار و 900 تن در سال است که به دو بخش تولید 21 هزار و 900 تن در سال برش چهارکربنه و 12 هزار تن در سال برش پنج کربنه تقسیو می شود.

برای ساخت این واحد حدود ٣٠٠ هزار نفر ساعت کار انجام شده و حجم سرمایه گذاری انجام شده برای اجرای آن ١01 میلیارد ریال بوده است.

مجتمع پتروشیمی تبریز در زمینی به مساحت ٣٩١ هکتار در جنوب غربی شهر تبریز و در جوار پالایشگاه این شهر قرار دارد. الفین، استایرن، پلی استایرن، پلی استایرن مقاوم، پلی اتیلن سبک خطی، پلی اتیلن سنگین، اتیل بنزن، بوتن - ١، بنزن، بوتادین ١ و ٣ و محصول ABS از جمله محصولات تولیدی این مجتمع به شمار می رود.

 

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

لوگو-پیام پترو

سایت اطلاع رسانی روابط عمومی

شرکت ملی صنایع پتروشیمی