پیشنهاد پتروشیمی برای توسعه تجاری سازی دانش های فنی بومی

ده سال معافیت مالیاتی ، 4 سال تخفیف 25 درصدی خوراک

ده سال معافیت مالیاتی ، 4 سال تخفیف 25 درصدی خوراک
(سه شنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۲) ۱۴:۲۸

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت : امروز آماده صادرات دانش های فنی کسب شده در صنعت پتروشیمی هستیم.

به گزارش نیپنا، عبدالحسین بیات، در مراسم افتتاح و رونمایی از اولین مرکز پیشرو فناوری غشا و فرایند غشایی در مقیاس نیمه صنعتی در خاورمیانه، 4 کاتالیست و 3 دانش فنی باحضور وزیر نفت در شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی افزود:  دانش های فنی بسیاری در صنعت پتروشیمی بومی شده است و امروز خوشبختانه هیچ واحد پتروشیمی به علت نیاز به کاتالیست خارجی با مشکل روبرو نیست.

وی از بهینه سازی و ساخت کاتالیست های مختلف مورد نیاز این صنعت خبر داد و افزود : امروز شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی توانسته است کاتالیست های مورد نیاز واحدهای پتروشیمی را با کیفیت و بهره وری بهتر از نمونه خارجی بسازد به طوریکه ضریب بهره وری این کاتالیست ها به 99 درصد رسیده است در حالیکه ضریب بهره وری نمونه های خارجی 96 درصد بوده است.

وی از وزیر نفت درخواست کرد زمینه تصویب معافیت از مالیات برای سرمایه گذارانی که دانش های فنی پتروشیمی را تجاری می کنند فراهم نماید .

وی در این زمینه گفت: پیشنهاد می کنیم با تصویب دولت سرمایه گذارانی که دانش های فنی را تجاری سازی می کنند تا ده سال از مالیات معاف شوند و به مدت 4 سال هم از تخفیف 25 درصدی خوراک بهره مند شوند تا زمینه تجاری سازی همه دانش های فنی بومی شده فراهم شود.

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

لوگو-پیام پترو

سایت اطلاع رسانی روابط عمومی

شرکت ملی صنایع پتروشیمی