مهندس بیات: کلید نجات کشور در دست پژوهشگران و فناوران داخلی است

مهندس بیات: کلید نجات کشور در دست پژوهشگران و فناوران داخلی است
(سه شنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۲) ۱۵:۴۳

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت : امروز بیش از بیش به فلسفه شعار ما می توانیم پی می بریم.

مهندس بیات در گردهمایی روسای مراکز پژوهش صنعت پتروشیمی افزود: در شرایط امروز کشور، پژوهش و فناوری و تجاری سازی دانش ها بسیار مهم است.

وی با تاکید بر اینکه امروز کلید نجات کشور در دست پژوهشگران و فناوران داخلی است افزود: دستاوردهای پژوهشی منجر به جهش کشور می شود.

وی با بیان اینکه دانش فنی مانند یک چشمه جوشان بر منافع کشور می افزاید گفت : هرچه روی پژوهش سرمایه گذاری کنیم، کم است و نیاز امروز کشور تبدیل پژوهش های انجام شده  به فعالیت های کاربردی است.

وی با انتقاد از بایگانی کردن پژوهش ها افزود: خوشبختانه صنعت نفت در زمینه کاربردی کردن پژوهش ها پیش قدم شده است و با اجرای نظام نامه ای که تدوین شده است روند کاربردی کردن پژوهش ها در این صنعت به وجود آمده است.

 وی همچنین به پیشنهاد صنعت پتروشیمی برای افزایش استفاده از دانش های بومی اشاره کرد و افزود: پیشنهاد کردیم هر مجموعه ای که از دانش های بومی در صنعت پتروشیمی استفاده کند، شامل 10 سال معافیت مالیاتی و 4 سال تخفیف 25 درصدی در دریافت خوراک شود تا زمینه استفاده از دانش های بومی در کشور فراهم شود.

وی همچنین خواستار استفاده از همه پتانسیل کشور چه در بخش خصوصی و چه در بخش دولتی در زمینه پژوهش شد و افزود: لازم است در امر پژوهش از موازی کاری و دوباره کاری پرهیز شود.

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

لوگو-پیام پترو

سایت اطلاع رسانی روابط عمومی

شرکت ملی صنایع پتروشیمی