قرار گرفتن موفقیت آمیز توربو اکسپندر واحد الفین شرکت سهامی پتروشیمی بندرامام در مدار تولید

قرار گرفتن موفقیت آمیز توربو اکسپندر واحد الفین شرکت سهامی پتروشیمی بندرامام در مدار تولید
(سه شنبه ۷ خرداد ۱۳۹۲) ۱۴:۱۹

دستگاه توربو اکسپندر واحد الفین بطور موفقیت آمیز در مدار تولید قرار گرفت.

اهمیت کار این دستگاه زمانی مشخص می شود که خوراک ورودی  کوره های این  واحد به 9 کوره افزایش یافته و شرایط دمای cold box رو به گرم شدن می رود و در نهایت موجب اشکال در عملیات جدا سازی محصولات می گردد . توربو اکسپندر با ایجاد عملیاتexpansion ( کاهش دما  و  کاهش  فشار در قسمت توربین ) شرایط دمایی مطلوب طراحی سیستم را جهت خوراک ورودی به کوره ها ایجاد می نماید .

از جانب دیگر این کمپرسور با افزایش گاز خروجی از توربین ، شرایط بخشی دیگر از cold box را که نیاز به دمای بالاتر دارد مهیا می کند ، بر همین اساس بعد از اجرای پروژه افزایش ظرفیت واحد الفین به علت عدم همکاری شرکت سازنده ، با تشکیل کارگروه تخصصی متشکل از بهره برداری ، ابزار دقیق ، برق ، آنالایزر ، ماشینری و مکانیک با گردآوری اسناد و دستور العمل ها و اعزام نفرات به پتروشیمی اراک و همچنین رایزنی و تبادل اطلاعات با متخصصین پتروشیمی مروارید دستگاه تربو اکسپندر در تاریخ اواخر 1391 با شرایط نرمال و بدون هیچگونه حادثه ای در سرویس قرار گرفت که از جمله نتایج آن می توان به خنک شدن دمای cold box تا منفی 160 درجه سانتیگراد ،  همچنین کاهش دما در بخش تفکیک کننده ها ( separator) و جلوگیری از هدر روی محصولات خصوصاً اتیلن اشاره نمود .

نرمال شدن شرایط دمایی برج متان زدایی واحد و کاهش بار حرارتی ، گرم شدن دمای جریان های گاز اتان ، متان فشار پایین ، هیدروژن ، متان فشار بالا خروجی EA-308 ، کاهش بار عملیاتی سیکل تبرید اتیلن ، کاهش بار عملیاتی سیکل تبرید پروپیلن از دیگر مزیت هایی است که با راه اندازی توربو اکسپندر در سیستم ایجاد می شود .

شایان ذکر است در سال تولید ملی حمایت از کار و سرمایه ایرانی نیز برای اولین بار در کشور دو دستگاه کندانسور سطحی تیتانیومی به دست توانمند متخصصان داخلی ، طراحی ، ساخته و در واحد الفین شرکت فرآورش نصب گردید .

مجتمع پتروشیمی بندرامام دارای 5 شرکت تابعه فرآورش ، بسپاران ، کیمیا ، آب نیرو و خوارزمی می باشد که با تولید 30نوع فرآورده شیمیایی و پتروشیمیایی سهم مهمی را در تولید و صادرات پتروشیمی به بازارهای خارجی و داخلی را دارا می باشد .

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

لوگو-پیام پترو

سایت اطلاع رسانی روابط عمومی

شرکت ملی صنایع پتروشیمی