مدیرعامل شرکت مدیریت توسعه پتروشیمی:

فاز دوم خط لوله اتیلن غرب آبان ماه امسال به بهره برداری کامل می رسد

فاز دوم خط لوله اتیلن غرب آبان ماه امسال به بهره برداری کامل می رسد
(یکشنبه ۲ تیر ۱۳۹۲) ۱۳:۰۲

مدیرعامل شرکت مدیریت توسعه پتروشیمی گفت: فاز ٢ خط لوله اتیلن غرب در حال تکمیل بوده و تا آبان ماه به بهره برداری کامل خواهد رسید.

مدیرعامل شرکت مدیریت توسعه پتروشیمی در گفت و گو با خبرنگار شانا اظهار کرد: عملیات ساخت و تکمیل فاز دوم خط لوله اتیلن غرب با شتاب ادامه داشته و این طرح ملی به عنوان یک طرح مهر ماندگار آبان ماه به بهره برداری کامل خواهد رسید.

مهندس مجید محمودیان افزود: قطعه کرمانشاه به سنندج آماده بهره برداری کامل بوده و تست هیدرو استاتیک این خط با موفقیت انجام شده است.

وی گفت: قطعه های سنندج به سقز و سقز به میان دوآب و نیز قطعه میان دوآب به مهاباد در حال نهائی شدن است و حدود ٤٠ کیلومتر که دارای معارض است با مذاکره های انجام شده با مقام های محلی به زودی عملیات ساخت و تکمیل باقی مانده خط آغاز خواهد شد.

محمودیان تصریح کرد: با برنامه ریزی های انجام شده پیشبینی می شود تا آبان ماه این خط به بهره برداری کامل برسد.

مدیرعامل شرکت مدیریت توسعه پتروشیمی ادامه داد: کل خط لوله به طول ٢٥٠٤ کیلومتر شامل بخش دنا (برای تامین خوراک واحدهای دهدشت، ممسنی، کازرون و بروجن)از ١٦ قطعه تشکیل شده است که قطعه ١٦ اتیلن را از میاندوآب  به وسیله یک خط لوله ١٠ اینچ به میزان ١٥٠ هزار تن به مجتمع پتروشیمی تبریز می رساند.

محمودیان گفت: تامین خوراک پتروشیمی های لرستان، مهاباد و کردستان، اولویت های سه گانه در شتاب بخشی به ساخت خط لوله اتیلن غرب به شمار می رود.

به گزارش شانا، فاز اول خط لوله اتیلن غرب نیز به عنوان طولانی ترین خط انتقال اتیلن جهان، سال گذشته از سوی دکتر محمود احمدی نژاد، رئیس جمهوری به طور رسمی افتتاح شد.

خط لوله تولید اتیلن غرب، محصول تولیدی پتروشیمی کاویان را با هدف توسعه صنعت پتروشیمی به مناطق غربی کشور منتقل خواهد کرد و فاز اول خط لوله تولید اتیلن غرب، با حدود یک هزار و ٢٠٠ کیلومتر، در قطرهای ٨ تا ٢٤ اینچ ساخته شده است.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

لوگو-پیام پترو

سایت اطلاع رسانی روابط عمومی

شرکت ملی صنایع پتروشیمی