کشفیات جدید منابع گازی، فرصتی مناسب برای فعالیت نیروهای جدیدالورود است

(شنبه ۴ آبان ۱۳۹۲) ۱۵:۴۱

شرکت ره‌آوران فنون پتروشیمی با بیش از بیست سال سابقه در امر آموزش، یکی از مهمترین مراکز آموزشی وزارت نفت است. این شرکت کلیه دوره‌های تخصصی و غیرتخصصی مورد نیاز برای نیروهای مجموعه گاز، نفت و پتروشیمی را برگزار کرده و آن‌ها را برای کار در پالایشگاه‌ها و انجام امور بهره‌برداری آماده می‌کند.

شرکت ره‌آوران فنون پتروشیمی با بیش از بیست سال سابقه در امر آموزش، یکی از مهمترین مراکز  آموزشی وزارت نفت است. این شرکت کلیه دوره‌های تخصصی و غیرتخصصی مورد نیاز برای نیروهای مجموعه گاز، نفت و پتروشیمی را برگزار کرده و آن‌ها را برای کار در پالایشگاه‌ها و انجام امور بهره‌برداری آماده می‌کند.

این مرکز در کنار دانشگاه علوم فنون اهواز، جهاد دانشگاهی اصفهان و جهاد دانشگاهی صنعتی فارس توسط کارگروه آموزش تشکیل شده در سال 90، به عنوان برترین مرکز آموزشی انتخاب شده است.

شرکت ره‌آوران فنون پتروشیمی هم اکنون وظیفه آموزش 192 نفر از کارکنان جدیدالاستخدام شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی (SPGC) را برعهده دارد که با استفاده از امکانات کارگاهی، آموزش‌های لازم را ارائه خواهد کرد.

مدیرعامل شرکت ره‌آوران فنون پتروشیمی در آیین گشایش دوره آموزش بدو استخدام این کارکنان گفت:‌ اگرچه دوره آموزشی برای ورود به صنعت نفت و مراحل رسمی واگذاری کار طولانی است اما شرکت نکردن در این دوره و شروع کار بدون آمادگی ممکن است  در دراز مدت مشکلات بسیاری ایجاد کند.

محمد حسین‌زاده با اشاره به اینکه اولین مرحله آموزش، مرحله فرهنگ سازی است، افزود: فرهنگ سازی در این دوره به صورت‌های مختلف ارتباط انسانی تا ایمنی و خطرات مرتبط با صنعت آموزش داده خواهد شد.

وی ادامه داد: از جمله انتظاری که از افراد شرکت کننده در این دوره می‌رود این است که همکار صنعت باشند و رفتاری پرتوقع نداشته باشند. امر آموزش نیازمند حضور مثبت و با روحیه است و قطعا گرایش سازمان به سوی افرادی است که در کار خود خلاقیت داشته باشد.

حسین‌زاده با بیان اینکه شرایط فعلی مخصوصا در امر گاز به مرور استراتژیک می‌شود اذعان داشت: مشترک بودن منابع گاز موجب بالا بودن رقابت شده و نیازمند آن است که با دید باز وارد این امر شد.

مدیرعامل شرکت ره‌آوران فنون پتروشیمی خطاب به کارکنان شرکت کننده در این دوره آموزشی گفت: با توجه به کشفیات جدید، منابع گاز ایران از روسیه نیز بیشتر شده است و این مهم پتانسیل خوبی برای فعالیت شما فراهم آورده است.

حسین زاده ادامه داد: ترس فاکتور مهمی است که مانع پیشرفت فرد می‌شود، بنابراین شجاع و نترس باشید. تکبر و تنبلی نیز دو عامل بازدارنده هستند. بنابراین بهتر است از فرصت پیش آمده به بهترین نحو استفاده کرده و در راه پیشرفت صنعت گاز قدم بردارید.

به گفته وی، بیش از 12 هزار نفر از کارکنان پتروشیمی در سال 91 در این مرکز آموزش‌های لازم را دیده‌اند. این افراد در یک هزار و 256 دوره شرکت کرده بودند.

هم اکنون 120 نفر عهده‌دار وظایف گوناگون در شرکت ره‌آوران فنون پتروشیمی هستند.

برای هرکدام از افراد شرکت کننده در این دوره آموزشی که همگی از کارکنان جدیدالاستخدام شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی (SPGC) هستند روزانه 200 هزار تومان بودجه در نظر گرفته شده است. 


ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

لوگو-پیام پترو

سایت اطلاع رسانی روابط عمومی

شرکت ملی صنایع پتروشیمی