آلودگی هوا ربطی به بنزین تولیدی پتروشیمی ها ندارد

آلودگی هوا ربطی به بنزین تولیدی پتروشیمی ها ندارد
(دوشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۲) ۱۳:۵۱

عضو هئیت مدیره شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: بنزین تولیدی در مجتمع های پتروشیمی مطابق با بالاترین استانداردهای ملی و بین المللی است و آلودگی هوا ربطی به بنزین تولیدی پتروشیمی ها ندارد.

عبدالحسین بیات در گفت و گو با خبرنگار شانا با اعلام اینکه بنزین تولید شده در مجتمع های پتروشیمی از بالاترین نظارت ها برخوردار است، اظهار داشت: کیفیت بنزین تولیدی مطابق با بالاترین استانداردهای ملی و جهانی است.

وی افزود: آزمایشگاه های تخصصی بر نحوه تولید بنزین نظارت کامل دارند و محصول تولیدی پس از نمونه گیری، تحویل مخازن برای ذخیره سازی شده و پس از تائید نهائی، اجازه تحویل به مخزن های ذخیره سازی داده می شود.

وی با بیان این که تولید بنزین در واحدهای پتروشیمی با توجه به شرایط محیط زیست و استانداردهای بین المللی انجام شده و روانه بازارهای مصرف می شود؛ گفت: بنزین تولیدی در پتروشیمی ها با اکتان ٩٥ تحویل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی می شود.

مدیرعامل پیشین شرکت ملی صنایع پتروشیمی افزود: بنزین تولیدی پتروشیمی ها به عنوان اکتان افزا با بنزین تولید شده در پالایشگاه ها مخلوط شده و برای مصرف روزانه  تحویل داده می شود و پالایش و پخش نیز پیش از عرضه نهایی، نمونه بنزین و اکتان آن را در آزمایشگاه های خود آزمایش می کند تا بنزین استاندارد و با اکتان مطلوب به دست مصرف کنندگان برسد.

وی با بیان این که بنزین تولیدی از واحدهای پتروشیمی تا پایان سال طبق درخواست شرکت پالایش و پخش، به این شرکت تحویل خواهد شد، گفت : در حال حاضر روزانه حدود ٨ میلیون لیتر بنزین به شرکت ملی پالایش و پخش تحویل می شود که نسبت به کل تولید کشور رقم ناچیزی است.

عضو هیئت مدیره شرکت ملی صنایع پتروشیمی افزود: هنوز درخواستی برای ادامه تحویل بنزین تولیدی پتروشیمی ها برای سال آینده ارائه نشده است.

بیات افزود: بنزین تولیدی واحدهای پتروشیمی به طور مستقیم قابل مصرف برای خودروها نیست و گزارش برخی رسانه ها در مورد آلاینده بودن بنزین پتروشیمی ها نادرست بوده و صحت ندارد.

مدیرعامل پیشین شرکت ملی صنایع پتروشیمی ادامه داد: وزارت نفت و تمام شرکت های تابعه درخصوص کیفیت بنزین مسئولیت داشته و بنزین آلوده تحویل مصرف کنندگان نمی دهند.

وی تصریح کرد: افزایش آلایندگی هوای کلانشهرهای کشور متاثر از محصولات واحدهای پتروشیمی نبوده و این موضوع به هیچ وجه مورد تایید نیست زیرا سهم بنزین پتروشیمی در مجموع  مصرف کشور کمتر از ١٠ درصد بوده و نمی تواند عامل اصلی آلایندگی هوا قلمداد شود.

به گزارش شانا، برخی رسانه ها با استنادات مبهم و بدون منبع به نقل از کارشناسان محیط زیست، تولید روزانه حدود ٨ تا ٩ میلیون لیتر بنزین در پتروشیمی‌ها را به عنوان یکی از مهمترین دلایل آلودگی هوا و در نهایت مرگ و میر شهروندان اعلام می کنند در حالی که تاکنون هیچ نهاد مسئول و یا آزمایشگاه مرجعی نسبت به این موضوع اظهار نظر رسمی نکرده است.

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

لوگو-پیام پترو

سایت اطلاع رسانی روابط عمومی

شرکت ملی صنایع پتروشیمی