برنامه ریزی برای 74 میلیارد دلار سرمایه گذاری در پتروشیمی / نقش تجهیزات دوار در این صنعت: 15 تا 25 درصد

برنامه ریزی برای 74 میلیارد دلار سرمایه گذاری در پتروشیمی / نقش تجهیزات دوار در این صنعت: 15 تا 25 درصد
(یکشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۲) ۱۶:۲۴

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: تکمیل 60 طرح باقی مانده از برنامه های گذشته و احداث 36 طرح جدید با تکیه به منابع بخش خصوصی وظیفه شرکت ملی صنایع پتروشیمی در جایگاه یک شرکت توسعه ای است.

 عباس شعری مقدم در همایش فناوری های پیشرفته چین در ماشین آلات دوار افزود: امروز شرکت ملی صنایع پتروشیمی نقش تصدیگری خود را واگذار کرده است اما همچنان مسئول توسعه این صنعت در کشور است به همین منظور باید زیرساخت های لازم برای سرمایه گذاری در این صنعت را فراهم کند.

وی نقش امروز NPC را سیاست گذاری، هدایت، حمایت و نظارت توصیف کرد و افزود: مسئولیت ما ایجاد زمینه توسعه پایدار، تخصیص خوراک، تدوین سیاست های حمایت از تولید، حمایت از توسعه زیرساخت ها و حمایت از سرمایه گذاری در این صنعت است.

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی گفت: امروز 60 طرح از برنامه های گذشته باقی مانده است که برای تکمیل آن به 2 / 31 میلیارد دلار  سرمایه نیاز دارد.

شعری مقدم سرمایه هزینه شده در این طرح ها را 5 میلیارد دلار اعلام کرد و افزود: با راه اندازی این طرح ها 55 میلیون تن به ظرفیت پتروشیمی افزوده می شود.  

وی ظرفیت 36 طرح جدید طراحی شده برای توسعه این صنعت در 8 سال آینده را  64 میلیون تن و ارزش محصولات قابل فروش آن را31 میلیارد دلار اعلام کرد.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی رویکرد پتروشیمی برای توسعه این صنعت در کشور را ایجاد صندوق سرمایه گذاری نفت، گاز و پتروشیمی اعلام کرد و افزود: در این صنعت انواع سرمایه های خرد و کلان برای سرمایه گذاری در صنعت پتروشیمی جمع آوری خواهد شد که کمک شایانی به تامین منابع مالی مورد نیاز این صنعت می کند.

وی همچنین سهم تجهیزات دوار در صنعت پتروشیمی را بین 15 تا 25 درصد اعلام کرد و افزود: براساس برنامه های موجود، کل سرمایه مورد نیاز برای توسعه صنعت پتروشیمی در 8 تا 10 سال آینده  3 / 74 میلیارد دلار است که به این ترتیب حدود 11 تا 18 میلیارد دلار صرف تامین تجهیزات دوار خواهد شد.

وی با اشاره به قابل توجه بودن نقش این تجهیزات در صنعت پتروشیمی گفت: انتظار ما از سازندگان بهبود راندمان، بهینه سازی مصرف انرژی، استفاده حداکثر از بخار، بهبود خدمات پس از فروش، انتقال فناوری، بهبود فرایندها و روش های موثر و نوین در تعمیر و نگهداری ایت تجهیزات است.

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

لوگو-پیام پترو

سایت اطلاع رسانی روابط عمومی

شرکت ملی صنایع پتروشیمی