شعری مقدم: صنعت نفت از هر حرکتی که منجر به استفاده بهینه از انرژی‌های فسیلی و کاهش مخاطرات زیست محیطی شود حمایت می کند

شعری مقدم: صنعت نفت از هر حرکتی که منجر به استفاده بهینه از انرژی‌های فسیلی و کاهش مخاطرات زیست محیطی شود حمایت می کند
(سه شنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۲) ۱۴:۱۹

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی گفت: با برقی کردن خودروها می توانیم در مصرف سوخت فسیلی صرفه جویی قابل توجهی داشته باشیم.

عباس شعری مقدم  در همایش هوای پاک، خودروی برقی، منافع ملی در مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه کشورهای صنعتی موضوع استفاده از انرژی برق در صنعت حمل ونقل به جای سوخت‌های فسیلی را  به علت مقاومت کارتل‌های نفتی ۳۰ سال به تعویق انداخته اند افزود: قیمت بسیار پائین نفت در مقایسه با انرژی الکتریکی، میدان رقابت خودروبرقی با سوخت‌های فسیلی را بسیارمحدود کرد.

وی ظرفیت پائین ذخیره سازی انرژی در باطری ها و سنگینی وزن  آنها را هم عامل محدود کننده دیگری برای این امر دانست و افزود: با توجه به ملی بودن صنعت نفت در ایران این صنعت نه تنها از توسعه استفاده از خودروهای برقی بلکه هرپروژه دیگری که منجر به استفاده بهینه از انرژی‌های فسیلی شود حمایت مادی و معنوی می کند.

شعری مقدم با بیان اینکه یک محاسبه ساده نشان می‌دهد کاهش پنج درصدی تلفات شبکه برق منجربه افزایش 700 میلیارد تومانی درآمد صنعت برق می شود  افزود: این کاهش موجب صرفه‌جوئی معادل 20  میلیون بشکه نفت خام درکشور به ارزش 2  میلیارد دلار خواهد شد.

معاون وزیر نفت مزایای جایگزینی سوخت‌های فسیلی با انرژی الکتریکی را کاهش مصرف این فراورده در داخل و افزایش صادرات و درامد ارزی کشور عنوان کرد و افزود: به جای استفاده از سوخت مایع که به راحتی قابل صدور است می توان با استفاده از منابع عظیم گاز کشور به تولیدانرژی الکتریکی جهت تامین کامل مصارف صنعتی، خانگی وخودروهای برقی و هزاران پمپ چاه‌های آب کشاورزی درسراسر کشور پرداخت  تا علاوه بر صرفه جوئی در مصرف سوخت‌های مایع، از مشکلات و معضلات حمل و نقل و توزیع  این سوخت در سراسر کشور نیز کاسته شود.

وی در پایان افزود: با برقی کردن خودرو‌های بنزینی واحداث ایستگاه های شارژ،کاهش تدریجی تعداد جایگاه‌های توزیع بنزین وگازوئیل را خواهیم داشت  که آن نیز به نوبه خود موجب کاهش خطرات آتش سوزی در شهرها خواهد شد.

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

لوگو-پیام پترو

سایت اطلاع رسانی روابط عمومی

شرکت ملی صنایع پتروشیمی