با دریافت خوراک از خط لوله اتیلن غرب

تولید مجتمع پتروشیمی لرستان آغاز شد

تولید مجتمع پتروشیمی لرستان آغاز شد
(شنبه ۱۶ فروردین ۱۳۹۳) ۱۴:۴۰

مدیرعامل شرکت پتروشیمی لرستان گفت: این مجتمع پتروشیمی همزمان با دریافت خوراک از طریق خط لوله اتیلن غرب تولید خود را آغاز کرد.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی لرستان در گفت و گو با خبرنگار شانا اظهار کرد: تزریق پایدار گاز از قطعه ١٢ خط لوله اتیلن غرب که از کوهدشت به سمت خرم آباد ساخته شده است از یازدهم فروردین آغاز شده و خوراک پتروشیمی لرستان در حال دریافت است.
محمود امین نژاد افزود: تولید در واحد بوتن ١ آغاز شده و در حال حاضر ٣ تن خوراک اتیلن در حال دریافت است همچنین با توجه به این که ظرفیت دریافت خوراک ٤ تن در ساعت است آمادگی داریم تا به صورت کامل خوراک اتیلن را دریافت کنیم.
وی تصریح کرد: تولید مستمر  در واحد بوتن ١ پتروشیمی لرستان آغاز شده است.
مدیر طرحهای شرکت ملی صنایع پتروشیمی چندی پیش در گفتگو با خبرنگار شانا اظهار کرده بود: پتروشیمی لرستان به عنوان یکی از طرحهای غرب کشور با پایان یافتن آزمایشهای فنی و تخصصی آماده بهره برداری است و بزودی وارد مدار تولید خواهد شد.
احمد رضا حیدرنیا افزوده بود: واحد بوتن ١ آماده راه اندازی است اما واحد پلی اتیلن در حال تکمیل است و به تدریج به بهره برداری خواهد رسید.
پتروشیمی لرستان دارای ٣ بخش اصلی شامل بخش یوتیلیتی است که بخار، هوا، نیتروژن و اکسیژن را تامین می کند و این مجتمع پتروشیمی سالانه توان تولید ۳۰۰ هزار تن پلی اتیلن و ۳۰ هزار تن بوتن ١ را دارد.
قرار است پتروشیمی های لرستان و مهاباد که در امتداد خط لوله اتیلن غرب  قرار دارند، به بهره برداری کامل برسند و همانند پتروشیمی های کرمانشاه از اتیلن ارسالی پتروشیمی کاویان بهره مند شوند. گفتنی است پتروشیمی ایلام نیز از چند ماه قبل دریافت کننده اتیلن است.

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

لوگو-پیام پترو

سایت اطلاع رسانی روابط عمومی

شرکت ملی صنایع پتروشیمی