سقوط سهام پتروشیمی در بورس عربستان

سقوط سهام پتروشیمی در بورس عربستان
(دوشنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۳) ۱۰:۵۸

بازارهای سهام خلیج فارس روز یکشنبه پس از تصمیم اوپک مبنی بر حفظ قیمت نفت خام نگران سقوط قیمت سهام شرکتهای پتروشیمی شدند.

به گزارش نیپنا به نقل از رویترز، بر اساس آخرین داد و ستدهای بازارهای سهام منطقه خلیج فارس، قیمت نفت خام برنت حدود 10 درصدسقوط داشته و به قیمت هر بشکه 70.15 دلار رسیده است. در همین راستا سرمایه گذاران منطقه خلیج فارس روز یکشنبه با رویداد تلخ کاهش تدریجی قیمت سهام شرکتهای نفتی و صنایع مرتبط مواجه بودند.

در بورس عربستان سعودی، شرکتهای پتروشیمی که در گذشته بطور میانگین یک سوم از کل درآمد بورس را رقم می زدند در حال حاضر نسبت به بازارهای بزرگ جهانی کاهش زیادی داشتند و شاخص سهام آنها 4.8 درصد سقوط کرد و به نقطه 8625 رسید بر این اساس سهام شرکتهای پتروشیمی در بورس عربستان، کمترین میزان را از اوایل ژانویه 2014 تجربه کرده اند.

سهام صنایع اصلی عربستان در زمینه پتروشیمی (SABIC)  روزانه در حدود 10 درصد و شاخص آنها در بورس عربستان 9 درصد کاهش دارند.

بخش های دیگر صنعت که با قیمت نفت مرتبط هستند مثل بانکها با کاهش3.2 درصدی و صنایع پایین دست با کاهش  3.5 درصدی روبرو بوده اند.

"ترکی فداک پژوهشگر و مشاور مدیرعامل مرکز البیلاد در ریاض می گوید: بزرگترین نگرانی دولت عربستان از کاهش قیمت نفت تاثیر منفی آن درسهام بخش های غیر پتروشیمی در آینده است.

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

لوگو-پیام پترو

سایت اطلاع رسانی روابط عمومی

شرکت ملی صنایع پتروشیمی