بورس تهران به دنبال راهکاری برای جان گرفتن دوباره شاخص

بورس تهران به دنبال راهکاری برای  جان گرفتن دوباره شاخص
(سه شنبه ۱۶ دی ۱۳۹۳) ۱۵:۴۲

بورس تهران این روزها با افت روزانه شاخص رو برو شده است و فعالان بازار سرمایه و دولتیها به دبال رهکاری برای جلوگیری از افت بیشتر شاخص هستند.

به گزارش خبرنگار نیپنا، امروز بیشترین ارزش معاملات به سهام گروه شرکت های شیمیایی اختصاص داشت. به طوری که 44 میلیون و 754 هزار و 980 سهم این گروه به ارزش 378 میلیارد و 903 میلیون ریال در بورس اوراق بهادار تهران خریداری شد.

این معاملات در سه هزار و 639 دفعه انجام شد تا ارزش بازار سهام این گروه به 678 هزار و 388 میلیارد ریال برسد.

از میان شرکت های این گروه، فارس، روزی منفی را پشت سر گذاشت و بیشترین میزان عرضه را میان سایر شرکت های بورسی داشت. معاملات بر روی سهام این شرکت به تنهایی شاخص را 243 واحد پایین کشید تا قیمت پایانی برای سهام این شرکت 10700 ریالی ثبت شود.

 افزون بر آن، سرمایه گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین امروز با کاهش قیمت همراه شد. سهام این شرکت هم افتی 3.96 درصدی را تجربه کرد تا به آخرین سهام این شرکت بر روی قیمت 2327 ریال معامله شود.

بر پایه این گزارش، گروه پتروشیمی سرمایه گذاری ایرانیان که روزهای گذشته روندی منفی داشت، امروز را مثبت سپری کرد. گسترش نفت و گاز پارسیان هم در آخرین قیمت مثبت و در قیمت پایانی منفی بود. اما سهام شرکت های پلی اکریل، کربن ایران و سرمایه گذاری صنایع پتروشیمی نیز روزی منفی را سپری کرد.

 پتروشیمی پردیس، پتروشیمی شازند، گروه صنعتی پاکشو، صنایع شیمیایی ایران، پتروشیمی خارک، صنایع پتروشیمی کرمانشاه، پتروشیمی خراسان، صنایع شیمیایی فارس، پتروشیمی شیراز، گلتاش، دوده صنعتی پارس، پتروشیمی مارون، لعابیران، پاکسان، بین المللی محصولات پارس، معدنی املاح ایران، پتروشیمی فناوران، صنایع شیمیایی سینا، پارس پامچال، امروز روندی منفی را پشت سر گذاشتند.

تولید مواد اولیه و الیاف مصنوعی، پتروشیمی پردیس، گروه صنعتی پاکشو، صنایع شیمیایی ایران، پتروشیمی جم، پتروشیمی خارک، پتروشیمی شیراز، صنایع پتروشیمی کرمانشاه، پتروشیمی خراسان، صنایع شیمیایی فارس، پتروشیمی زاگرس، گلتاش، گلتاش، دوده صنعتی پارس، لعابیران، پاکسان، پتروشیمی مارون، معدنی املاح ایران،  روزی منفی را برای سهام داران خود رقم زدند.

همچنین امروز سهام شرکت های پتروشیمی شازند، نیروکلر، بین المللی محصولات پارس و پتروشیمی فارابی روزی مثبت داشتند.

در مجموع، سرمایه گذاران بورسی امروز 773 میلیون و 340 هزار و 977 سهم به ارزش دو هزار و 704 میلیارد و 259 میلیون ریال در بورس اوراق بهادار خریداری کردند .

معاملات امروز بورس اوراق بهادار در 40 هزار و 879 دفعه انجام شد و طی آن شاخص کل بورس با 761 واحد کاهش به 67 هزار و 471 واحد رسید.

این گزارش می افزاید: درفرابورس ایران نیز امروز شاخص کل با 11 واحد کاهش به 760 واحد رسید، ارزش بازار اول و دوم فرابورس 62 هزار میلیارد تومان، تعداد معاملات فرابورس 19 هزار و 866 فقره و ارزش معاملات 77 میلیارد تومان بوده است.

همچنین اکثر نمادهای فرابورسی مانند جم، میدکو، زاگرس، مارون، وگردش، شپاس اثر منفی در شاخص داشته و فقط نماد پترول یک واحد در شاخص اثر مثبت داشته است.

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

لوگو-پیام پترو

سایت اطلاع رسانی روابط عمومی

شرکت ملی صنایع پتروشیمی