پتروشیمی ها به بورس جان تازه ای دادند

پتروشیمی ها به بورس جان تازه ای دادند
(شنبه ۲۷ دی ۱۳۹۳) ۱۶:۲۳

شاخص کل بورس با کمک پتروشیمی ها جان گرفت و با ٣٣٤ واحد افزایش امروز در ارتفاع ٦٦هزار و ٢٧٣ واحدی ایستاد.

  به گزارش خبرنگار نیپنا ، پتروشیمی ها  امروز شنبه (27 دیماه)  نبض بورس را در دست داشتند و بورس تهران در نخستین روز هفته توانست روز خوبی را برای اهالی بازار سرمایه رقم بزند و شاخص دوباره جان گرفت و روندی صعودی را تجربه کرد.

سهامداران امروز همه امیدوار به روزهای خوب در روزهای آینده بودند و در حالی شاخص های بورسی در ابتدای این هفته با رشد روبرو شدند که شاخص کل بورس در چهارشنبه هفته گذشته (آخرین روز کاری هفته گذشته) با ١٠ واحد رشد به رقم ٦٥ هزار و ٩٣٩ واحد صعود کرد و آخر هفته مثبتی برای تالار شیشه ای رقم خورده بود.

در پایان معاملات امروز بورس اوراق بهادار تهران شاخص کل بورس با افزایش ٣٣٤ واحدی به رقم ٦٦ هزار و ٢٧٣ واحد رسید و  بیشتر نمادها در تالار شیشه‌ای بورس اوراق بهادار تهران رنگ سبز گرفت که حاکی از افزایش و رشد شاخص‌هاست.

ارزش بازار امروز به ٢٩٨ هزار میلیارد تومان رسید و تعداد معاملات به ٣٥ هزار و ١١ فقره و ارزش معاملات امروز به ٨١ میلیارد تومان رسید. امروز شاخص بخش صنعت با افزایش ٢٨٥ واحدی به رقم ٥٥ هزار و ٦٥١ واحد، شاخص ٥٠ شرکت فعالتر بورسی با افزایش ١٥ واحدی به رقم ٢٧٠٢ واحد رسید.

بر اساس این گزارش ، شاخص آزاد شناور با افزایش ٣١٨ واحدی به رقم ٧٥ هزار و ٦٢٨ واحد رسید. شاخص ٣٠ شرکت بزرگ با افزایش ١١ واحدی به رقم ٢٩٨١ واحد رسید. شاخص بازار اول بورس با ارتقای ١٤٢ واحدی به رقم ٤٩ هزار و ١٦ واحد رسید. شاخص بازار دوم با افزایش ١٣٣٨ واحد به رقم ١٢٩٠٥٣ واحد رسید.

نمادهای فارس، وغدیر، پارسان، تاپیکو، شاراک در افزایش شاخص کل بورس اثر مثبت گذاشته و نماد فملی، کچاد در شاخص بورس اثر منفی داشته است.

نمادهای پربیننده تالار شیشه‌ای بورس اوراق بهادار امروز مربوط به شرکت‌های ایران خودرو، بانک صادرات ایران، پارس خودرو، بانک ملت، سرمایه‌گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین، گروه مپنا، صنایع آذراب بوده‌اند که همگی با افزایش شاخص و نماد روبرو شده‌اند.

همچنین در بازار نقدی فرابورس ایران امروز شاخص کل با ١٥ واحد رشد به رقم ٧٥٣ واحد رسید. ارزش بازار اول و دوم فرابورس به ٦١ هزار میلیارد تومان رسید.

 این گزارش می افزاید: امروز در فرابورس ٢٠ هزار و ٣٧٣ فقره معامله به ارزش ٨٣ میلیارد تومان انجام شد. نمادهای پربیننده فرابورسی امروز مربوط به شرکتهای قاسم ایران، سرمایه‌گذاری مسکن تهران، توسعه خدمات دریایی و بندری سینا، سرمایه‌گذاری توسعه و عمران استان کرمان، بانک حکمت ایرانیان، گروه سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی، گروه پتروشیمی سرمایه ایرانیان بوده‌اند که همگی با افزایش قیمت و رشد شاخص روبرو شده‌اند.

 

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

لوگو-پیام پترو

سایت اطلاع رسانی روابط عمومی

شرکت ملی صنایع پتروشیمی