حجم صادرات پتروشیمی کشورهای حوزه خلیج فارس افزایش یافت

حجم صادرات پتروشیمی کشورهای حوزه خلیج فارس افزایش یافت
(جمعه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۴) ۱۴:۲۵

صادرات محصولات پتروشیمی کشورهای حاشیه خلیج فارس پارسال از 65 میلیون تن گذشت.

به گزارش نیپنا به نقل از پایگاه اینترنتی ترید عربیا، حجم صادرات پتروشیمی کشورهای حوزه خلیج فارس، در سال گذشته میلادی از مرز 65 میلیون تن عبور کرد. این در حالیست که این رقم در سال 2006 کمتر از 36 میلیون تن بوده است.

محمد حسین، رئیس و مدیر اجرایی شرکت پتروشیمی Equate کویت، اظهار داشت: پتروشیمی های حاشیه خلیج فارس 80 درصد از تولیدات خود را صادر می کنند.

این گزارش می افزاید: شرکت Equate، اسپانسر هفتمین کنفرانس زنجیره عرضه انجمن پتروشیمی و صنایع شیمیایی خلیج فارس (GPCA) در سال جاری میلادیست.

این شرکت همچنین از گروهی از اساتید و دانشجویان دانشگاه مهندسی و نفت کویت دعوت بعمل آورده تا تعاملاتی با نمایندگان حاضر در این کنفرانس داشته باشند.

محمد حسین که عضو هیئت مدیره انجمن پتروشیمی و صنایع شیمیایی خلیج فارس است و همچنین ریاست کمیته زنجیره عرضه این انجمن را بر عهده دارد افزود: در سال 2013 آسیا بزرگترین مقصد صادرات پتروشیمی های خلیج فارس بود که حدود 60 درصد از صادرات این کشورها را به خود اختصاص داد. اروپا با 13 درصد در جایگاه بعدی قرار گرفت.

وی با اشاره به این که صادرات محصولات پتروشیمی، پس از نفت خام دومین منبع درآمد کشورهای حاشیه خلیج فارس به شمار می رود؛ ادامه داد: این صنعت هنوز با چالش های عمده ای در زمینه زنجیره عرضه، از جمله ترافیک بنادر، زیرساخت های ناکافی و بی ثباتی بازار مواجه است.

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

لوگو-پیام پترو

سایت اطلاع رسانی روابط عمومی

شرکت ملی صنایع پتروشیمی