برگزاری سمینار ارتباط موثر در خانواده توسط شرکت عملیات غیر صنعتی

برگزاری سمینار ارتباط موثر در خانواده توسط شرکت عملیات غیر صنعتی
(چهارشنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۴) ۰۹:۴۳

عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی در سمینار ارتباط موثر در خانواده گفت: تعهد، صمیمیت و بعد جسمانی رابطه زناشویی سه مولفه اصلی یک ارتباط صحیح بین زوجین را تشکیل می دهند و اگر یکی از این سه بخش وجود نداشته باشد، ارتباط، کامل نخواهد بود و قلب زندگی آنها از تپش خواهد افتاد.

به گزارش روابط عمومی شرکت عملیات غیر صنعتی و خدمات صنایع پتروشیمی، با هماهنگی امور فرهنگی این شرکت، دو جلسه سمینار روانشناسی ارتباط موثر در خانواده و گفتگوی خانوادگی توسط دکتر فتح آبادی در ماهشهر و شهرک بعثت برگزار شد.

دکتر جلیل فتح آبادی، دکترای روان شناسی تربیتی از دانشگاه علامه طباطبایی، ضمن حضور در دو فرهنگسرای فردوسی ماهشهر و باقرالعلوم ( ع )شهرک بعثت سمینار ارتباط موثر در خانواده را ارائه کرد.

وی، با تاکید بر عدم جدایی انسان از جامعه گفت: بخشی از هویت هر فرد هویت فردی و بخشی از آن هویت اجتماعی است و ابزار کسب این هویت ارتباطات است.

وی پس از توضیح و معرفی اجزای اصلی یک ارتباط شامل فرستنده، پیام، کانال ارتباطی، گیرنده، پارازیت و بازخورد، گفت: اگر هر بخش از اجزای اصلی ارتباط مشکلی داشته باشند ارتباط به درستی شکل نمی گیرد.

دکتر فتح آبادی، رابطه بین همسران، رابطه والدین و فرزندان، رابطه بین فرزندان با یکدیگر را از انواع اصلی ارتباط در یک خانواده برشمرد و سعی کرد در این سمینار بیشتر بر راوابط بین همسران تکیه کند.

وی تعهد، صمیمیت و بعد جسمانی را سه مولفه اصلی یک ارتباط صحیح بین زوجین دانست و گفت: اگر هر کدام از این سه بخش وجود نداشته باشد، ارتباط، کامل نخواهد بود و قلب زندگی آنها از تپش خواهد افتاد.

عضو هیئت علمی دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی دانشگاه شهید بهشتی، خاطر نشان کرد: الگوهای برقراری ارتباط، گاهی اوقات حاصل یادگیری های قبلی و آموخته های دوران تجرد ماست که در بستر خانواده و جامعه فرا گرفته ایم و معمولا قواعد ارتباط زناشویی بین همسران به طور رسمی وضع نمی شود.

وی افزود: برخی از افراد انواع خاصی از ارتباط را با اطرافیان و همسر خود برقرار می کنند و تصور می کنند این نوع ارتباط مشکلی ندارد، اما آنها باید بدانند که دچار الگوهای ارتباطی ناسالم شده اند: افراد سرزنشگر، حسابگر، سازشگر و بالاخره افراد سردرگم معمولا ارتباطات ناصحیحی را بین خود و اطرافیان برقرار می کنند؛ اگر چه هیچکدام از این الگوهای ارتباطی مطلق نیستند.

فتح آبادی با یادآوری این نکته که برای هر امری یک سری اصول وجود دارد و یک سری فنون؛ گفت: اصول، قواعد منطقی را شامل می شوند که عدم وجود آنها در آن فرایند اشکال بنیادی و اساسی ایجاد می کند اما فنون عبارتند از تکنیکهایی که آدمها متناسب با توانایی و ذوق و سلیقه خود بکار می گیرند.

وی پی از پایان سخنان خود و پاسخ به پرسشهای حضار شرکت کننده در سمینار، اصول ارتباط و برخی فنون برقراری ارتباط خانوادگی بین زوجین را برشمرد و با ذکر مثالهایی به تشریح آنها پرداخت.

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

لوگو-پیام پترو

سایت اطلاع رسانی روابط عمومی

شرکت ملی صنایع پتروشیمی