شماره 79

تربیت نیروی متخصص در پتروشیمی از موفق ترین برنامه‌ها بود (پرویز صحاف‌زاده)

تربیت نیروی متخصص در پتروشیمی از موفق ترین برنامه‌ها بود
(پرویز صحاف‌زاده)
(یکشنبه ۷ تیر ۱۳۹۴) ۱۰:۳۲

پس از پایان سربازی، پتروشیمی آگهی استخدام کارمند دانشجو داده بود و از لیسانس‌های علوم برای طی دوره تکمیلی در داشنکده نفت آبادان دعوت کرد.

در امتحان کتبی شرکت کردم و پس از اعلام نتایج و قبولی در مصاحبه برای ادامه تحصیل به دانشکده نفت آبادان معرفی شدیم. قرار بود از مهر 1357 دروس شروع شود که با آغاز نهضت انقلاب اسلامی و تظاهرات سراسری در کشور، دانشکده نفت هم تعطیل و شروع به تحصیل ما به مهر 1358 موکول شد.

مجتمع شیمیایی شاپور که بعدها به پتروشیمی رازی تغییر نام داد اولین مجتمعی بود که من تابستان 1358 به عنوان کارآموز وارد آن شدم و با محیط صنعتی آشنا شدم و پس از فراغت از تحصیل هم باز به همانجا برگشتم و کارم را به عنوان کشیک ارشد مجتمع شروع کردم.

برنامه اداره تجهیز نیروی انسانی شرکت ملی صنایع پتروشیمی در مورد جذب کارشناسان علوم و تربیت مهندس رشته‌های مورد نیاز جهت خدمت در بخش‌های مختلف عملیاتی صنعت پتروشیمی کشور یکی از موفق‌ترین برنامه‌های توسعه منابع انسانی نه در سطح وزارت نفت بلکه در کشور بوده همان طور که سوابق نشان می‌دهد اکثر مدیران و نخبگان این صنعت از فارغ‌التحصیلان این سیستم آموزشی بودند. چون افراد با هدف مشخص جذب و آموزش‌های تئوری و عملی مرتبط با شغل آینده خود را فرا می‌گرفتند و از ابتدا در همان فضایی که باید بعدها به کار گرفته شوند قرار می‌گرفتند.

در سال 64 وارد اداره بازرسی فنی شدم و در سال 67 به سمت مهندس بازرس فنی و مکانیکی ارتقاء یافتم و با توجه به زمینه جدید کاری که با تحصیلاتم زیاد نزدیک نبود با مطالعه و تلاش زیاد طی چند ماه اول به کار مسلط شدم و مأموریت‌های کاری را به طور مستقل انجام می‌‌دادم سال بعد هم به عنوان معاون بازرسی فنی مسئولیت بخش عمده اداره را به عهده گرفتم.

در سال 71 به سمت معاون اداره تعمیرات مجتمع منصوب شدم که با توجه به سوابق کار در بازرسی و ارتباط کاری نزدیک با بخش تعمیرات مجتمع در این شغل هم حداکثر سعی خود را کردم تا در موقعیت جدید منشأخدمت باشم. در سال 77 به اداره مرکزی شرکت ملی صنایع پتروشیمی منتقل شدم و به عنوان رئیس اداره ایمنی و محیط زیست در امور مهندسی تولید به خدمتم ادامه دادم. در سمت جدید هم چون زمینه کاری متفاوتی با تحصیلات و تجربه‌ام داشت ناچار با مطالعه منابع و استفاده از تجربیات همکاران، دانش خودم را به روز کردم و به همکای با واحدهای ایمنی، آتش نشانی و محیط زیست مجتمع‌های تولیدی که بعدها به ادارات بهداشت، ایمنی و محیط زیست (HSE) تغییر نام دادن ،اشتغال داشتم. در سال 78 در سمت رئیس سرویس‌های فنی و در سال 85 سرپرست امور مهندسی تولید و در سال 87 به عنوان رئیس کل امور مهندسی تولید منصوب شدم. در تیر ماه سال 88 معاون مدیر برنامه‌ریزی و توسعه شرکت ملی صنایع پتروشیمی شدم و تا 1/10/91 که به افتخار بازنشستگی نائل آمدم در آن سمت به خدمتگذاری مشغول بودم.

 

 

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

لوگو-پیام پترو

سایت اطلاع رسانی روابط عمومی

شرکت ملی صنایع پتروشیمی