شماره 79

معتقد به تقسیم کار هستم ( محمد حسین مغارئی )

معتقد به تقسیم کار هستم
( محمد حسین مغارئی )
(دوشنبه ۸ تیر ۱۳۹۴) ۱۱:۵۶

پس از گرفتن لیسانس شیمی از دانشگاه ملی ایران و گذراندن دوران خدمت سربازی در سال 1352 دانشکده نفت آبادان تعدادی لیسانسیه شیمی و فیزیک و ریاضی به عنوان کارمند دانشجوی قرار دادی برای کار در پروژه پتروشیمی ایران- ژاپن سابق و بندر امام فعلی پذیرش کرد که اینجانب قبول و وارد دانشکده نفت شدم.

در تمام دوران خدمتم سعی می‌کردم کارها را تقسیم کنم و دست افراد را باز بگذارم و آموزش بدهم که در نبود من کارها را به خوبی انجام دهند.

پس از پیروزی انقلاب اولین کمیته خود کفائی نفت را با نمایشگاه خود کفائی در تهران تشکیل دادیم و به مدت سه ماه تمام کارخانه ها و سازندگان داخلی را ترغیب به سرمایه‌گذاری می‌کردیم که این کار باعث شد بعدها شرکت Spec در پتروشیمی و شرکت‌های خود کفائی دیگر در نفت و گاز و اکتشاف تشکیل شود.

با آغاز جنگ تحمیلی در مهر ماه 1359 و بمباران آبادان به وسیله رژیم عراق، پتروشیمی آبادان که تا آن زمان در حال بهره‌برداری بود به دستور مدیریت مرکز به حالت اضطراری بسته شد.

از آن پس اقدامات متعددی در حوزه­های خدمات فنی، امور اداری، امور مالی، تدارکات و انبارها و تعمیرات (ابزاردقیق و مکانیک) انجام گرفت

عملیات تخلیه مخازن و سیستم‌هائی که مملو از مواد مختلف بوده‌اند به منظور جلوگیری از آتش سوزی انجام گردید. این عملیات حدود پانزده روز به طول انجامید.

از اوایل سال 60 کار تخلیه مواد شیمیائی و کاتالیست‌های موجود در انبار مجتمع آغاز و برای مصرف، این مواد در اختیار کارخانه ها و صنایع مختلف کشور که در آن زمان با کمبود موادشیمیائی مواجه بودند قرار داده شد.

در نیمه دوم سال 1361 برنامه‌ریزی اولیه برای شروع بازسازی واحدهای مجتمع تهیه و از دی ماه همان سال کارکنان قسمت‌های مختلف از قبیل مهندسی، تعمیرات، بهره‌برداری، تداکات، امور اداری و مالی در ماهشهر مستقرشدند و بازسازی مجتمع آغاز گردید که تا پایان سال 1363 ادامه یافت و از آن پس به دلیل حملات شدید مزدوران عراقی کار باز سازی مجتمع متوقف ولی انجام کارهای مهندسی و سفارشات تا اواخر سال 1364 ادامه یافت.

پس از این که از مدیریت عامل پتروشیمی آبادان خارج شدم مدتی در پروژه پتروشیمی اراک مشغول بودم و سپس به شرکت ملی صنایع پتروشیمی در بررسی و برآورد طرح‌ها منتقل شدم. در ابتدا سرپرست طرح‌های مشارکتی و سپس سرپرست طرح‌های شیمیایی و پلیمری بودم.

بعد از بازنشستگی در اولین مرحله عضو هیئت مدیره شرکت بازرسی فنی تکین کو شدم و سپس مدیر عامل تکین کو و بعد از آن به عنوان مدیر بازرگانی پتروشیمی اراک و مدتی نیز به عنوان مشاور پتروشیمی امیر کبیر و بالاخره به بخش خصوصی وارد شدم. در بخش خصوصی در مورد مایعات برگشتی مجتمع‌های پتروشیمی کار صادرات را شروع کردم. در ضمن به دنبال یک پروژه متانول در قشم هستیم که مراحل اولیه کار صورت گرفته است.

 

 

 

 

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

لوگو-پیام پترو

سایت اطلاع رسانی روابط عمومی

شرکت ملی صنایع پتروشیمی