رشد آرام شاخص بورس

رشد آرام شاخص بورس
(پنج شنبه ۱۵ اَمرداد ۱۳۹۴) ۰۹:۵۴

در داد و ستدهای دیروز بورس تهران سهامداران رشد آرام شاخص بورس را شاهد بودند.

به گزارش نیپنا، در نتیجه معاملات این روز شاخص بورس 5 واحد رشد کرد و در عدد 66هزار و 451 قرار گرفت.

همچنین در این روز سهامداران بیش از 363 میلیون سهم و حق تقدم را به ارزش 900 میلیارد ریال در 30 هزار نوبت معاملاتی دست به دست کردند.

همچنین در این روز ملی مس، کشتیرانی و هلدینگ نفت و گاز پارسیان با بیشترین تاثیر مثبت بر شاخص مانع افت این متغیر شدند. این در حالی بود که نمادهای پتروشیمی پردیس، ایران خودرو، هلدینگ خلیج فارس و ارتباطات سیار با بیشترین تاثیر منفی بر شاخص از رشد بیشتر آن جلوگیری کردند.

شاخص آزاد شناور هم در این روز 15 واحد بالا رفت. همچنین در حالی شاخص بازار اول 19 واحد رشد کرد که شاخص بازار دوم 83 واحد نزولی شد.

گفتنی است در این روز سه گروه شیمیایی ها، خودرو و بانک ها با بیشترین حجم و ارزش معاملات در صدر برترین گروه های صنعتی قرار گرفتند.

همچنین سه شاخص انتشار و چاپ، حمل و نقل و فلزات اساسی با بیشترین رشد در بالای جدول شاخص های صنعتی قرار گرفتند.

صدرنشینی بازار نیز با بیشترین رشد قیمت متعلق به نمادهای جوشکاب یزد، کارخانجات تولیدی تولیدی شهید قندی، گسترش صنایع و خدمات کشاورزی، کارت اعتباری ایران کیش،سیمان شرق، لوله و ماشین سازی ایران و سایپا شیشه بود.

این در حالی بود که نمادهای معدنی املاح ایران، سایپا آذین، شیشه و گاز، پارس خزر،فولاد آلیاژی ایران، فرآورده های نسوز پارس و کنترل خوردگی تکین کو بیشترین کاهش قیمت ها را ثبت کردند.

همچنین در این روز نمادهای کارخانجات تولیدی شهید قندی، بانک خاورمیانه،صنعتی مهرام،سرمایه گذاری صنعتی نفت، حق تقدم سخت آژند، قند شیرین خراسان و لاستیکی سهند با سنگین ترین صف های خرید به کار خود پایان دادند.

طولانی ترین صف های فروش هم در نمادهای نفت بهران، گلوکوزان، فولاد خراسان، حق تقدم سرمایه گذاری خوارزمی، حق تقدم نوسازی و ساختمان تهران ، سیمان اصفهان و پتروشیمی فارابی تشکیل شد.

همچنین در پایان معاملات روزی که گذشت بانک صادرات، حق تقدم سخت آژند و پارس خودرو بیشترین حجم معاملات را داشتند.

بیشترین ارزش معاملات هم متعلق به حق تقدم سخت آژند، پتروشیمی مبین و پتروشیمی شازند بود.

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

لوگو-پیام پترو

سایت اطلاع رسانی روابط عمومی

شرکت ملی صنایع پتروشیمی