تداوم روزهای آرام بورس تهران

تداوم روزهای آرام بورس تهران
(پنج شنبه ۲۹ اَمرداد ۱۳۹۴) ۰۹:۲۵

سرمایه گذاران بورسی دیروز تعداد 10 میلیون و 750 هزار سهم از سهام صنعت شیمیایی را به ارزش 37 میلیارد و 845 میلیون ریال در بورس اوراق بهادار دادوستد کردند.

به گزارش خبرنگار نیپنا، در نتیجه داد و ستدهای دیروز سهام شرکت های فعال در این صنعت، ارزش بازار این صنعت به 722 هزار و 675 میلیارد ریال رسید .

در معاملات دیروز بازار سرمایه، تعداد چهار میلیون و 238 هزار سهم از سهام شرکت سرمایه گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین به ارزشی معادل 10 میلیارد و 871 میلیون ریال خریداری شد. هر سهم این شرکت در قیمت پایانی، افزایشی 0.23 درصدی را تجربه کرد.

از میان شرکت های پتروشیمی، گروه پتروشیمی سرمایه گذاری ایرانیان، 2.36 درصد رشد قیمتی را به ثبت رساند. پتروشیمی پردیس هم دیروز 0.6 درصد افزایش قیمتی را برای سرمایه گذاران خود به ارمغان آورد. اما صنایع پتروشیمی خلیج فارس، دیروز را با روندی منفی به پایان رساند.

پتروشیمی کرمانشاه منفی شد و پتروشیمی شازند هم 0.38 درصد افت قیمتی را به ثبت رساند. پتروشیمی خارک با 1.67 درصد کاهش قیمت، پتروشیمی مارون 1.17 درصد افت قیمت داشتند. در عین حال، پتروشیمی جم 0.07 درصد رشد داشت. در عین حال، پتروشیمی های زاگرس، شیراز، فناوران، خراسان و آبادان از دیگر شرکت هایی بودند که روز خود را منفی به پایان رساندند.

در داد و ستدهای دیروز بورس تهران شاخص بورس با رشدی 28 واحدی در عدد 65هزار و 218 قرار گرفت . سهامداران بیش از 449 میلیون سهم و حق تقدم را به ارزش یک هزار و 187 میلیارد ریال در 26 هزار نوبت معاملاتی داد و ستد کردند . در آخرین روز کاری هفته شاخص کل متاثر از رشد قیمت نمادهای ارتباطات سیار، بانک انصار و هلدینگ نفت و گاز پارسیان ،28 واحد رشد کرد و به عدد 65 هزار و 218 رسید. این در حالی بود که نمادهای پالایش نفت اصفهان، بانک ملت، ملی مس و کشتیرانی با بیشترین تاثیر منفی بر شاخص مانع رشد بیشتر این متغیر شدند.

در فرابورس ایران هم شاخص کل با کاهش 5.50 واحدی به 749 واحد رسید. دیروز سرمایه گذاران 90 میلیون سهم را از سهام شرکت های پذیرفته شده در فرابورس به ارزش یک هزار و 773 میلیارد ریال خریداری کردند. در دادوستدهای دیروز فرابورس، پالایش نفت تهران و پتروشیمی مارون بیشترین تاثیر منفی و گروه پتروشیمی سرمایه گذاری ایرانیان بیشترین تاثیر مثبت را بر روند شاخص داشتند.


ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

لوگو-پیام پترو

سایت اطلاع رسانی روابط عمومی

شرکت ملی صنایع پتروشیمی