سازمان توسعه گرا، توسعه دهنده سرمایه گذاری

سازمان توسعه گرا، توسعه دهنده سرمایه گذاری
(دوشنبه ۱۶ شهریور ۱۳۹۴) ۱۵:۲۳

شانزدهمین جلسه کمیته راهبری امروز (دوشنبه 16 شهریور ) به ریاست معاون وزیر نفت درامور پتروشیمی تشکیل جلسه داد.

به گزارش نیپنا؛ در این نشست حمیدرضا رستمی مدیر برنامه ریزی و توسعه به نقل از معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی با بیان اینکه شرکت ملی صنایع پتروشیمی باید به ایفای نقش سیاستگذاری توسعه صنعت پتروشیمی بپردازد،گفت: تغییر نقش شرکت ملی صنایع پتروشیمی نقطه شروع ایجاد چالش های ذهنی و در نتیجه سرآغاز تدوین فعالیت های این شرکت در حوزه جدید خواهد بود.

همچنین دکتر مشایخی مشاور پروژه با بیان این مطلب که سیاست های سازمان توسعه ای باید به گونه ای باشد تا با تدوین چارچوب های مشخص برای بخش خصوصی ایجاد انگیزش نماید، گفت: شرکت ملی صنایع پتروشیمی بمنظور ایفای نقش موثرتر خود جهت تسهیل گری بخش غیردولتی ، لازم است با توجه به چشم انداز این شرکت راهبردهایی را برای آموزش منابع انسانی و همچنین ترکیب تخصص های مورد نیاز تدوین کند.

وی با اشاره به اینکه صنعت پتروشیمی یکی از صنایع پیشرو در کشور محسوب می شود، افزود: از مهمترین توانایی های یک سازمان توسعه ای ، ارائه نقشه راه توسعه فناوری است که لازمه ایجاد این قابلیت، پرورش منابع انسانی در حوزه مدیریت تکنولوژی و سیاستگذاری علوم تکنولوژی است.

 همچنین شرکت ملی صنایع پتروشیمی باید با ایجاد دانش کسب و کار بین المللی بدنبال بازارسازی جهانی صنعت پتروشیمی در زمینه های محصولات، تکنولوژی، سرمایه گذاری مستقیم خارجی و ... باشد.

در ادامه دکتر مشایخی، برگزاری و حضور در سمینارها و کنفرانس های تخصصی، مهارت مستندسازی، ایجاد مدیریت دانش، توانایی نشر دانش آموخته ها و ...  را از جمله خدمات قابل ارائه در زمینه رشد و انتقال دانش و تجربیات بین فعالان صنعت دانست.

در ادامه این نشست، دکتر خلیلی نصر عضو هیئت علمی دانشکده مدیریت و اقتصاد دانشگاه صنعتی شریف با استناد به گزارش تحلیلی از موسسه global opportunity map درخصوص " جذابیت ایران در سرمایه گذاری و نحوه ایجاد این جذابیت در مقایسه با سایر کشورهای جهان" به بررسی 4 پارامتر اساسی در تعیین رتبه بندی سرمایه گذاری شامل: بنیه اقتصادی، قوانین و مقررات ، قوانین مربوط به حمایت از سرمایه گذار و مدل کسب و کار پرداخت.

در پایان دکتر مشایخی تاکید کردند شرکت ملی صنایع پتروشیمی باید بتواند با ارائه خدمات تعیین شده به مشتریان صنعت بگونه ای بدنبال کسب درآمد باشد که تعارضی با ایجاد انگیزه جهت جذب سرمایه گذار نداشته باشد.

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

لوگو-پیام پترو

سایت اطلاع رسانی روابط عمومی

شرکت ملی صنایع پتروشیمی