مدیر طرح های شرکت ملی صنایع پتروشیمی:

صنعت پتروشیمی طلایه دار صادرات غیرنفتی است

صنعت پتروشیمی طلایه دار صادرات غیرنفتی است
(سه شنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۴) ۱۳:۰۲

صنعت پتروشیمی ایران با توجه به وجود زیرساختهای مطلوب پیشتاز صادرات غیرنفتی کشور است.

به گزارش خبرنگار نیپنا، مرضیه شاهدایی مدیر طرح های شرکت ملی صنایع پتروشیمی در کنگره نفت و نیرو اظهار کرد : صنعت پتروشیمی ایران با توجه به برنامه ریزی های کلان انجام شده در مسیر توسعه قرار دارد و به عنوان یکی از صنایع مهم کشور نقش مهمی در تحقق اقتصاد مقاومتی ایفا می کند و صادرات محصولات پتروشیمی اکنون بخش بزرگی از درآمدهای ارزی کشور را به خود اختصاص داده است.

عضو هیئت مدیره شرکت ملی صنایع پتروشیمی افزود : در آینده طرح های توسعه ای پتروشیمی با توجه به محدودیت خوراک مایع بیشتر از خوراک گاز استفاده خواهند کرد و در این مسیر طرح های جدیدی مانند GTPP ، GTO، GTX و GTP برای توسعه صنعت پتروشیمی مورد توجه قرار خواهند داشت.

وی ادامه داد : در دوران پساتحریم جذب سرمایه گذاری های مستقیم مورد توجه قرار دارد و از شرکتهای سرمایه گذار برای حضور در طرح های توسعه ای پتروشیمی دعوت می کنیم.

شاهدایی با بیان اینکه دولت مشوق های خوبی را برای تأمین خوراک مصوب کرده است گفت : این مشوق ها می تواند فرصتی مناسب برای توسعه طرح های پتروشیمی باشد .

وی اظهار کرد : در سال 2014 مصرف پروپیلن 66 درصد رشد یافته است و افزایش تقاضا برای پلی پروپیلن روندی صعودی را طی می کند و بر همین اساس توسعه واحدهای تولیدکننده پروپیلن در دستور کار صنعت پتروشیمی ایران قرار دارد.

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

لوگو-پیام پترو

سایت اطلاع رسانی روابط عمومی

شرکت ملی صنایع پتروشیمی