82

سازمان رگولاتور و اهداف آن

سازمان رگولاتور و اهداف آن
(جمعه ۱۵ آبان ۱۳۹۴) ۰۸:۰۰

یکی از اهداف شرکت ملی صنایع پتروشیمی ساماندهی فعالیت های شرکت ها و مجتمع های پتروشیمی است .

سازمان رگولاتور در صنعت پتروشیمی به منظور ایفای وظایف و اختیارات حاکمیتی، نظارتی و اجرایی در روابط بین شرکتهای پتروشیمی حائز اهمیت است.

به گفته کارشناسان، آینده یک صنعت وابسته به آینده اقتصاد کشور و ایجاد ارزش افزوده ای است که نیازمند تدوین راهبردهای جدید برای توسعه و تسهیل در سرمایه گذار است. با این تعریف می توان گفت که سازمان رگولاتور به عنوان یک نهاد مستقل قانونگذار و نظارتی که نقش آن رقابتی کردن بازار و بالا بردن کیفیت محصولات است در توسعه سرمایه گذاری صنعت پتروشیمی به منظور رونق بخشیدن به بخش خصوصی نقش بسزایی دارد.

از جمله اصول رگولاتوری می توان به سلامت در رقابت، شفافیت در عملکرد، انصاف در خدمات، عدالت در سرویس دهی، اخلاق محوری و صراحت و نوآوری اشاره کرد و این در حالی است که متصور شدن جایگاه سیاستگذاری و نظارت حاکمیت کلی و  فاصله گرفتن از امور تصدی گری غیرضروری را می توان از جمله اهداف رگولاتوری برشمرد . ضمن اینکه از تسهیل حضور بخش غیر دولتی و ترقیب آن برای مشارکت حداکثری در عهده داری امور تصدی گری ، حفظ منافع ملی و نیز حفظ رقابت سالم در میان فعالان نباید چشم پوشی کرد.

در پایان ذکر این نکته ضروری است شرکت ملی صنایع پتروشیمی با داشتن ظرفیت و توان موجود می تواند نسبت به ایجاد نظام رگولاتوری اقدام کند و همچون گذشته روابط و ضوابط فی مابین شرکت ها را به خوبی برقرار کند.

 

   رضا خلج
مدیر مسئول نشریه الکترونیکی پیام پتروشیمی
 

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

لوگو-پیام پترو

سایت اطلاع رسانی روابط عمومی

شرکت ملی صنایع پتروشیمی