83

نژادسلیم در گفتگو با پیام پتروشیمی تاکید کرد:

نژادسلیم در گفتگو با پیام پتروشیمی تاکید کرد:
(یکشنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۴) ۰۸:۰۰

جهش و توسعه تاریخی صنعت پتروشیمی ایرن در همایش بین المللی صنعت پتروشیمی شکل گرفت

عادل نژادسلیم مدیر عامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، معتقداست که دوازدهمین دوره همایش IPF به لحاظ کمی و کیفی نسبت به سال گذشته با مزیت برتری برگزار خواهد شد . ایشان تحول روابط بین المللی و ایجاد سهم بیشتری از بازار بین المللی محصولات صنعت پتروشیمی را در این امر موثر می داند .

به نظر شما برگزاری همایش‌های بین‌المللی نظیر IPF چه تاثیری بر صنعت پتروشیمی ایران به طور کلی و شرکت پتروشیمی تحت مدیریت حضرتعالی دارد؟

با توجه به بازار مناسب عرضه و تقاضای مصرف محصولات پتروشیمیایی در جهان، تحولات اقتصادی مورد انتظار در دوران پسا تحریم و بازارهای انرژی منطقه و کشورهای نیازمند به محصول این صنعت و همچنین تحولات تکنولوژیکی صنعت پتروشیمی، این همایش می تواند تأثیرات مهمی بر صنعت پتروشیمی ایفا کند . انتظار داریم این تحولات منجر به جذب حداکثری بازار سرمایه و مشتریان بین المللی گردیده و رضایت سهامداران و تولید کنندگان شرکت صنایع پتروشیمی تأمین گردد.

باید توجه داشت که طی زمان تشدید تحریم ها بخشی از بازار خروجی محصولات پتروشیمی توسط رقبای ما پرشده است لذا باید تلاش مضاعفی داشته باشیم تا بتوانیم سهم بیشتری از بازار بین المللی محصولات پتروشیمی را از آن خود کنیم لازم است این نکته مهم را یادآور شویم که جهش و توسعه تاریخی صنعت پتروشیمی ایرن با برگزاری همایش IPF شکل گرفته و عملآ اجرا شد .باید سعی کنیم از حالت پذیرنده قیمت (Price Taker )  در منطقه به تعیین کننده قیمت ( Price Maker) در منطقه تبدیل شویم .

اصولا تاثیر این‌گونه همایش‌ها را بر حضور بخش خصوصی در صنعت پتروشیمی ایران چگونه ارزیابی می‌کنید؟

همانگونه که می دانیم اولین دوره این همایش در سال 1378 برگزار شد و  در طول این سال ها با توجه به تحولات منطقه ای و بین المللی و متقابلا تغییر رویکرد ها و سیاست گذاری ها در صنعت پتروشیمی طی سالهای اخیر، بستری مطلوب برای تعامل سازنده بین تمام نقش آفرینان صنعت پتروشیمی در جهان را فراهم کرده است.

این همایش در سال های قبل نقش فرصت سازی برای عبور از تحریم های جهانی را برعهده داشت و اکنون در دوران پساتحریم نقش مضاعفی را در ادامه مسیر قبل بر عهده دارد تا با بکارگیری ظرفیت حداکثری خود انعکاس دهنده توان داخلی کشور بوده و در گامی دیگر زمینه های ارتقاء این بخش را در چهارچوب اهداف و برنامه های صنعت پتروشیمی فراهم کند. صنعت پتروشیمی کشور باید این واقعیت را بپذیرد که توسعه دوباره آن فقط از طریق مدیریت بخش خصوصی امکان پذیر است اگر واقعاً خواهان توسعه پتروشیمی هستیم باید شرایط و قوانین کشور به گونه ایی اصلاح شوند که بیشترین جذابیت برای حضور بخش خصوصی را فراهم کنند .

آیا برنامه‌ای برای حضور در این همایش دارید؟

بله، شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس به عنوان بزرگترین هلدینگ صنعت پتروشیمی  کشور، این فرصت را مغتنم دانسته و با تمام توان  و اتکال به توانمندی مدیران و کارکنان خود، در راستای جلب رضایت سهامداران و ذی نفعان در این فرصت بین المللی شرکت خواهد کرد.تعامل با کارشناسان و شرکتهای خارجی حاضر در همایش و معرفی توانمندی های  برنامه های هلدینگ خلیج فارس یکی از برنامه های اصلی ما در این همایش می باشد. امسال در معرفی هلدینگ خلیج فارس سال بسیار فعالی را گذراندیم در چندین همایش بین المللی در کشورهای اروپایی به معرفی توانمندی ها و پتانسیل های خود پرداختیم که بسیار موفق بوده است .

در صورت امکان بخشی از برنامه‌های حضور خود در این همایش و اهداف خود را از حضور در آن بیان نمایید.

همانگونه که بیان شد، اصلی ترین هدف شرکت در این همایش، جلب مشارکت سرمایه گذاران داخلی و خارجی در این صنعت است که در کنار آن نسبت به ارائه توانمندی ها و ظرفیت های موجود بطور مستقیم از سوی مدیران مجتمع های تحت پوشش شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس اقدام خواهد شد.ما ضمن حضور در پانل های سخنرانی، در فضای نمایشگاه جانبی همایش حضور داشته و مدیران و کارشناسان شرکت ها را برای برقراری ارتباط و بحث و تبادل نظر با مهمان های حاضر در همایش خواهیم داشت .

در صورتی که در دوره‌های قبلی این همایش شرکت داشته‌اید، لطفا نکات مثبت و منفی این همایش را ذکر فرمایید.

شرکت پتروشیمی خلیج فارس در دوره های قبلی این همایش حضور فعال  را داشته و با توجه به شرایط حاکم در آن مقطع و تحریم های ظالمانه دولت های غربی بر این صنعت، فرصت را مغتنم دانسته و دستاوردهای مطلوبی از این همایش کسب کرده که آمار و اطلاعات آن در مجمع عمومی شرکت، به سهامداران و ذی نفعان ارائه شده است. جمع کردن جمع بزرگی از مدیران صاحب نظران و شرکت های صاحب دانش فنی وسرمایه گذار در این گردهمائی تخصصی بسیار ارزشمند است و بهترین گواه خواهد بود که نشان می دهد توسعه پتروشیمی در ایران اسلامی هرگز توقف نداشته است .

آیا پیشنهاد مشخصی برای برگزاری بهتر این همایش و افزایش امکان بهره‌برداری شرکت‌های پتروشیمی از این همایش دارید؟

ضمن تشکر از دست اندرکاران برگزاری این همایش، پیشنهاد می کنم در حد بضاعت و توان ، نیاز است  این همایش در بخش بین المللی تقویت شده و امکان حضور شرکت های بهتر بین المللی از کشورهای مختلف فراهم شده و تسهیلات لازم در این زمینه ایجاد تا مشارکت فعالانه شرکت های خارجی و ایجاد رقابت لازم با توجه به دوره جدید صنعت پتروشیمی کشور بستر سازی گردد.

اگر بتوانیم چنین همایشی را در کشورهای صاحب دانش فنی و سرمایه نیز بصورت اختصاصی برگزار کنیم بسیار موثر خواهد بود این نکته را نیز نباید فراموش کنیم که الزامات و تسهیلات قانونی و مالیاتی، از جمع الزاماتی هستند که اگر به خوبی فراهم و تامین نشود چنین همایش ارزشمندی به تنهائی نمی تواند اهداف مورد نظر را حاصل کند.

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

لوگو-پیام پترو

سایت اطلاع رسانی روابط عمومی

شرکت ملی صنایع پتروشیمی