پتروشیمی ها پیشتاز بورس تهران

پتروشیمی ها پیشتاز بورس تهران
(سه شنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۴) ۱۵:۲۷

صنعت شیمیایی که شرکت های پتروشیمی را درون خود جای داده است امروز نیز همانند دیروز، بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص داد.

به گزارش خبرنگار نیپنا، سرمایه گذاران بورسی امروز تعداد 23 میلیون و 932 هزار سهم از سهام صنعت شیمیایی را به ارزش 93 میلیارد و 593 میلیون ریال در بورس اوراق بهادار خریداری کردند.

در نتیجه داد و ستدهای امروز سهام شرکت های فعال در این صنعت، ارزش بازار این صنعت به 742 هزار و 94 میلیارد ریال رسید. معاملات امروز گروه پتروشیمی در دو هزار و 841 دفعه انجام شد.

امروز نماد معاملاتی سهام شرکت سرمایه گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین با افزایش   0.63 درصدی در قیمت پایانی به 2249 ریال رسید. در عین حال، گروه پتروشیمی سرمایه گذاری ایرانیان با 0.21 درصد افزایش به 1411 ریال رسید. پتروشیمی شازند هم امروز 0.02 درصد افزایش قیمت داشت.

 در معاملات امروز، سرمایه گذاری صنایع پتروشیمی 2.96 درصد افزایش قیمتی را تجربه کرد. صنایع پتروشیمی خلیج فارس هم در این روز تغییری در قیمت پایانی نداشت و پتروشیمی پردیس نیز 0.2 درصد افزایش قیمتی را در پرونده کاری خود به ثبت رساند تا هر سهم این شرکت به 10033 ریال برسد.

امروز پتروشیمی پردیس رشدی 0.2 درصدی افزایش داشت. در عین حال، پتروشیمی جم هم با افزایش 1.06 درصدی همراه شد. اما در مقابل، پتروشیمی کرمانشاه با کاهش 0.26 درصدی به روز کاری خود پایان داد. پتروشیمی خارک نیز در این روز 0.14 درصد افت قیمتی را تجربه کرد.

پتروشیمی خراسان دیگر شرکتی بود که در امروز را مثبتب ه پایان رساند. هر سهم این شرکت در قیمت پایانی با رشد 0.31 درصدی همراه شد. پتروشیمی زاگرس هم 0.6 درصد افزایش قیمتی داشت. پتروشیمی مارون امروز تغییری در قیمت خود نداشت و پتروشیمی آبادان با 0.34 درصد کاهش در قیمت پایانی همراه شد. پتروشیمی فارابی و پتروشیمی شیراز نیز هر دو با افت قیمت همراه شدند.

پتروشیمی فناوران اما در معاملات امروز 3.24 درصد در آخرین معامله کاهش داشت، اما در قیمت پایانی 0.06 درصد افزایش را به ثبت رساند.

در معاملات امروز بورس اوراق بهادار، تعداد 514 میلیون سهم و حق تقدم به ارزش یک هزار و 99 میلیارد ریال خریداری شد. در نتیجه این دادو ستدهای امروز شاخص کل با 17 واحد افزایش به 62 هزار و 392 واحد رسید. بانک ملت و ملی مس امروز بیشترین تاثیر منفی را بر روند شاخص داشتند. اما گروه سرمایه گذاری امید و پتروشیمی جم بیشترین تاثیر مثبت را از خود به جای گذاشتند. در فرابورس هم شاخص کل با 1.50 واحد افزایش همراه شد و به 680 واحد رسید. پالایش نفت تهران و میدکو بیشترین نقش را در رشد شاخص فرابورس بر عهده داشتند.

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

لوگو-پیام پترو

سایت اطلاع رسانی روابط عمومی

شرکت ملی صنایع پتروشیمی